reklama-w-internecie

W reklamie jednego z banków aktor wypowiada kwestię: „Firma bez klientów to żadna firma”. Trzeba przyznać: trafione w punkt. Podstawowym celem każdego przedsiębiorcy jest pozyskanie klientów, co nie jest takim prostym zadaniem. Zwłaszcza na początku i w sytuacji, gdy podobne produkty czy usługi oferuje już liczna konkurencja. Właśnie dlatego wymyślono reklamę. Nie osiągniesz sukcesu w biznesie, jeśli nikt nie dowie się o istnieniu Twojej firmy. Przedsiębiorcy najchętniej inwestują w reklamę w Internecie, która uchodzi za bardzo opłacalną. Jeśli masz wątpliwości, to przeczytaj ten poradnik. Wymieniamy w nim najważniejsze zalety reklamy internetowej.

Twój klient już jest w Internecie

Jeśli kierujesz swoją ofertę do szerokiej i najatrakcyjniejszej grupy wiekowej, czyli 16-49, to nawet nie powinieneś rozważać rezygnacji z inwestycji w reklamę internetową. Na pewno przyniesie Ci ona wymierne korzyści, ponieważ trafi do właściwych osób.

Z badania „Tech Trends 2017” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że z Internetu korzysta blisko 26 milionów Polaków. Ponad 14 milionów z nas ma przynajmniej jedno konto na portalu społecznościowym.

Czy wiesz, że…

Każdy z nas średnio spędza w sieci około 6 godzin dziennie (ponad 4 godziny na komputerze i ponad godzinę na urządzeniu mobilnym)?

Prawdopodobieństwo znalezienia klienta w Internecie jest więc na tyle wysokie, że inwestycja w reklamę online staje się czymś całkowicie naturalnym. To trochę tak, jak z wyborem miejsca na wakacje. Możesz zaryzykować urlop nad polskim morzem i liczyć na to, że nie będzie padać. Możesz jednak pojechać do Hiszpanii i mieć gwarancję świetnej pogody. Co wybierzesz?

Rozsądny, elastyczny koszt

Ogromną zaletą reklamy internetowej jest to, że praktycznie każdą kampanię online możesz śmiało dopasować do swojego budżetu. Pisząc obrazowo: jeśli masz w kieszeni 1000 złotych, to taka kwota absolutnie nie wystarczy na to, by zacząć się reklamować w prasie, radiu czy telewizji (a nawet jeśli, to efekty będą mizerne). Internet natomiast przyjmie Cię z otwartymi ramionami.

Dysponując ograniczonym budżetem na reklamę nie ma sensu kombinować. Promocja w sieci będzie zdecydowanie najlepszym wyborem, również z tego względu, że możesz zachować pełną kontrolę nad wydatkami i po czasie realnie ocenić zwrot z inwestycji. Przykładowe 1000 złotych to całkiem niezły budżet na przykład na uruchomienie bloga na firmowej stronie internetowej czy publikację kilku artykułów sponsorowanych na poczytnych portalach.

Warto wiedzieć

Od 10 lat notujemy stały wzrost wydatków na reklamę online. Tylko w 2017 roku polskie firmy przeznaczyły na nią ponad 4 miliardy złotych.

„Na upartego” działania promocyjne w sieci można prowadzić nawet zupełnie bezpłatnie. Jeśli nie masz pieniędzy, ale nie brakuje Ci czasu i zapału, to posiłkując się licznymi poradnikami jesteś w stanie samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą kampanię online, np. content marketingową.

Dobrze czujesz się w świecie social mediów? Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, abyś założył profil firmy np. na Facebooku i promował działalność wśród innych użytkowników portalu. Pamiętaj jednak, że na dłuższą metę i tak będzie Ci potrzebna pomoc specjalistów.

Ogromny wybór narzędzi reklamy

„Reklama internetowa” to bardzo szerokie pojęcie, pod którym kryje się mnóstwo przeróżnych form i narzędzi promocji biznesu. Do wyboru masz między innymi:

  • Pozycjonowanie strony (to akurat żaden wybór, a konieczność)
  • Mailing
  • Content marketing
  • Płatne kampanie w social media
  • Reklama w Google Ads
  • Bannery reklamowe
  • Marketing szeptany
  • Marketing wirusowy
  • Video marketing
  • Influencer marketing

Jest tego mnóstwo. Jeśli w tym momencie czujesz narastające przerażenie, bo kompletnie nie wiesz, czym są te formy reklamy internetowej, to spokojnie. Zawsze możesz (a wręcz powinieneś) skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji interaktywnej, która przeanalizuje potrzeby Twojego biznesu, a następnie dopasuje konkretną strategię do założonego budżetu.

Skuteczne targetowanie

Chodzi tutaj oczywiście o możliwość skierowania reklamy dokładnie tam, gdzie przyniesie ona najlepsze efekty w postaci wzrostu sprzedaży czy zwiększenia rozpoznawalności brandu. Chcesz trafić tylko do mieszkańców Twojego regionu? Np. skupić się na pozycjonowaniu firmy w Katowicach albo prowadzeniu Google Ads? Żaden problem. Adresujesz swoją ofertę do osób zamieszkujących duże miasta, z grupy wiekowej 35-55? Proszę bardzo.

Pamiętaj!

Reklama internetowa jest jedyną formą promocji, która pozwala dotrzeć do konkretnej, ściśle sprecyzowanej grupy klientów.

Wynika z tego kolejna zaleta, czyli zminimalizowanie ryzyka marnotrawienia budżetu. Jeśli Twoim klientem jest kobieta w wieku około 30 lat, która właśnie urodziła swoje pierwsze dziecko, to dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym, jesteśmy w stanie wyselekcjonować odwiedzane przez nią strony i portale, kierując reklamę właśnie tam. Mało tego: możemy dopasować treść przekazu reklamowego dokładnie do jej preferencji, czyli „mówić jej językiem”.

Mierzalność

Bardzo często zdarza się, że przedsiębiorca reklamujący się w Internecie po czasie zyskuje potężną bazę informacji na temat preferencji jego grupy docelowej. Dzięki temu może uzupełnić swoją ofertę i uatrakcyjnić ją w oczach klientów, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenie sprzedaży. Właśnie dlatego mówimy, że reklama internetowa się opłaca. W przypadku dobrze zaplanowanej kampanii zwrot z inwestycji jest właściwie pewny, a co najważniejsze – w pełni mierzalny.

Wydając pieniądze na reklamę w telewizji czy prasie musisz się opierać wyłącznie na deklaracjach wydawców, którzy zawsze chwalą się ogromnym zasięgiem swoich mediów. Pytanie tylko: co z tego dla Ciebie wyniknie?

Mierzalność jest jednym z głównych powodów gwałtownego wzrostu wydatków na reklamę internetową. Przedsiębiorcy mogą bowiem zobaczyć czarno na białym, jakie efekty przyniosła kampania i ilu klientów udało się dzięki niej pozyskać. To bezcenna wartość.

Elastyczność

Internet to zdecydowanie najszybsze medium, co przynosi konkretne korzyści także reklamującym się w nim firmom. Oczywiście może się zdarzyć, że zaplanowana kampania okaże się niewypałem. W takiej sytuacji jesteśmy w stanie natychmiast na to zareagować i zmodyfikować reklamy. Dzięki stałemu monitorowaniu kampanii i raportowaniu ze strony agencji interaktywnej, nie będziesz wyrzucać pieniędzy w błoto.

Brak jakichkolwiek ograniczeń

Oczywiście mamy tutaj na myśli ograniczenia geograficzne czy czasowe. Inwestując w reklamę internetową możesz skierować swój przekaz do każdego użytkownika sieci. Nie ma znaczenia, gdzie mieszka, czym się zajmuje, jakim językiem się porozumiewa. Jeśli prowadzisz firmę w Katowicach, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoją ofertą zainteresował się klient z Berlina, który przecież nie zobaczyłby reklamy w telewizji czy nie wysłuchał jej w radiu.

Niezwykle istotny jest również brak ograniczeń czasowych. Internet „jest czynny” bez przerwy, nic w nim nie ginie. Klienci mogą trafić na reklamę Twojej marki w środku nocy, nad ranem, w ciągu dnia czy wieczorem, gdy surfują po sieci przy pomocy urządzeń mobilnych.

Mało tego. Dobrze zaplanowana i poprowadzona kampania reklamowa online będzie pracować na rzecz Twojego biznesu także długo po jej zakończeniu. Jeśli wykupisz emisję spotów w telewizji, to widzowie będą je oglądać tak długo, aż będziesz za to płacić. Gdy przestaniesz, spoty od razu znikną z media planu. Z reklamą internetową jest inaczej.

Przykładowo: dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana strona www będzie sobie świetnie radzić w wyszukiwarce nawet po zakończeniu współpracy z agencją. Artykuły sponsorowane opublikowane na portalach internetowych pozostaną w ich zasobach, dzięki czemu czytelnicy (a więc i klienci) będą mogli zapoznać się z ich treścią nawet po wielu latach. To samo dotyczy bloga firmowego.

Wniosek jest oczywisty: reklama w Internecie się opłaca, bo oferuje zdecydowanie najlepszy stosunek kosztu kampanii do jej efektów. Najwyższy czas, abyś przekonał się o tym osobiście. Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o najkorzystniejszych opcjach dla Twojego biznesu.