Dostępne modele rozliczeń w kampaniach Google AdWords – CPC, CPM, CPV, CPA

//Dostępne modele rozliczeń w kampaniach Google AdWords – CPC, CPM, CPV, CPA

W czym możemy pomóc?

Zainteresowany współpracą?

W systemie reklamowym Google AdWords mamy do dyspozycji kilka modeli rozliczania. Są one ukryte pod skrótami m.in. CPC, CPM, CPV czy CPA. Są to najpopularniejsze, choć nie jedyne systemy rozliczeń. W tym wpisie skupimy się jednak tylko na tych, ponieważ dla małych i średnich przedsiębiorców ta wiedza będzie w zupełności wystarczająca.

Kampanie Adwords w systemie CPC

Najpopularniejszy z modeli rozliczania – CPC (cost per click), czyli rozliczamy się z każdego kliknięcia w naszą reklamę. W tym modelu nie płacimy za wyświetlanie reklamy. Ten typ reklamy daje nam duże prawdopodobieństwo, że osoba klikająca w reklamę jest nią zaciekawiona. W efekcie płacimy tylko za realnie zainteresowane osoby, przechodzące na naszą stronę. Taki model rozliczenia daje nam łatwą możliwość sprawdzenia skuteczności kampanii i stawia na sprzedaż naszych produktów.

Kampanie Adwords w systemie CPM

Kolejny z systemów rozliczania to CMS (cost per mille). Jest to rozliczanie na podstawie stawki za 1000 wyświetleń naszej reklamy. W tym modelu ustalamy kwotę, jaką zapłacimy za wyświetlenie naszej reklamy 1000 razy. W tego typu modelu rozliczenia budujemy głównie wizerunek swojej firmy oraz stawiamy na maksymalizowaniu zasięgu reklamy, a niekoniecznie na sprzedaży.

Kampanie Adwords w systemie CPV dla YouTube

System CPV (cos per view) jest to sposób rozliczenia się za obejrzaną reklamę przed właściwym materiałem na YouTube. Co warto dodać – kwota jest pobierana jedynie za w pełni obejrzany materiał reklamowy.

Kampanie Adwords w systemie CPA

Stosunkowo nowym systemem rozliczenia jest CPA (cost per action). W tym przypadku płatność jest pobierana za konkretną akcję. Akcją przy tym modelu rozliczeniowym może być np. kupno produktu, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego.

Jaki model rozliczeniowy wybrać?

Z naszego doświadczenia, największym zainteresowaniem cieszą się reklamy w modelu rozliczeniowym CPC oraz CPM. Jednak wybór modelu zależy od specyfiki działalności, stawianego celu reklamowego, możliwości finansowych firmy oraz wielu innych kryteriów.

Chętnie pomożemy w zaplanowaniu działań reklamowych i przygotujemy najkorzystniejsze rozwiązanie dostosowane do Twojego biznesu.

Dostępne modele rozliczeń w kampaniach Google AdWords – CPC, CPM, CPV, CPA
5 (100%) 2 votes
Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.
By |2018-06-21T15:32:29+00:0003/06/18|Porady|

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Napisz do Nas!
close slider