Linki sponsorowane 2018-10-24T19:56:30+00:00

Linki sponsorowane

Co to są linki sponsorowane Google Ads?

Linki sponsorowane – inaczej nazywane płatnymi reklamami występującymi w wyszukiwarce Google, najczęściej nad naturalnymi (organicznymi) wynikami. Inne nazwy jakie można spotkać w internecie to m.in.:

  • Płatne reklamy Google Adwords – do 2018 roku była to oficjalna nazwa systemu reklam firmy Google
  • Płatne reklamy Google Ads – aktualna nazwa usługi reklam Google
  • Płatne linki – potoczna nazwa oddająca charakter płatnej części wyników Google

Linki sponsorowane w Google znajdziemy najczęściej nad wynikami naturalnymi, jednak bardzo często pojawiają się również pod wynikami naturalnymi, przed zakończeniem strony prezentującej wyniki. Linki sponsorowane mogą również wyświetlać się w wyszukiwarkach partnerskich Google. Przykładem wyszukiwarek, które korzystają z mechanizmów Google, oraz prezentują reklamy Google to np. wyszukiwarka Onet.pl, wyszukiwarka Interia.pl.

Google posiada również ogromną bazę stron partnerskich, które prezentują reklamy obsługiwane przez system Google Ads.

Jak wyglądają linki sponsorowane w Google?

Linki sponsorowane wyświetlają się na początku oraz na końcu wyników Google. Pośrodku znajduje się około 10 wyników naturalnych. 

linki sponsorowane Google Ads w Google

Na powyższym zrzucie ekranu możemy wyszczególnić:

  • reklamy produktów – Product Listing Ads (PLA) – reklamy tego typu prezentują konkretne produkty. Jest to bardzo dobra forma reklamy jeżeli nasze produkty bardzo dobrze odpowiadają zapytaniu wpisanemu w wyszukiwarkę. W naszym przypadku jest to szczegółowa fraza, jednak mogłaby być jeszcze bardziej precyzyjna, zapytaniem o konkretny produkt np. Armani Emporio.

linki sponsorowane armani

  • reklamy tekstowe w górnych wynikach Google – reklamy stron, które odpowiadają zapytaniu wpisanemu w Google. W górnej części strony wyświetla się od 1 do 4 reklam Google. Ich liczba jest zmienna, często również są wykonywane testy z inną formą reklamy oraz z różną formą dodatków, rozszerzających informację o promowanym produkcie i firmie.
  • reklamy tekstowe w dolnych wynikach Google – jest to ta sama forma reklam, która wyświetla się powyżej wyników, jednak linki sponsorowane wyświetlane pod wynikami naturalnymi osiągnęły gorszą pozycję w licytacji, która określa ich miejsce. W dolnej części strony możemy najczęściej spotkać 2-3 reklamy.

Jakie korzyści dają linki sponsorowane ?

  • natychmiastowe dotarcie do klientów – dotarcie do klientów nigdy nie było tak szybkie. Kampanie linków sponsorowanych Google Ads pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów zaraz po ich uruchomieniu.
  • rozliczenie tylko za efekty – płatność tylko za kliknięcia w twoją reklamę. Dobrze przygotowana kampania Google Ads sprawi, że będziesz płacić tylko za przekierowanie na stronę potencjalnych klientów.
  • dowolną liczbę promowanych produktów – nie ma ograniczeń w liczbie promowanych produktów lub usług. Możesz w dowolny sposób skalować swoją reklamę i docierać dzięki temu do nowych klientów.
  • dotarcie do milionów odbiorców Google i stron partnerskich – swoje reklamy możesz wyświetlać ludziom zarówno ze swojego miasta bądź regionu jak również z całego kraju lub nawet świata. Google posiada wiele milionów stron partnerskich, stąd możesz dotrzeć praktycznie do każdej osoby, nawet takiej, która nie korzysta z wyszukiwarki Google.
  • kontrolę nad kampanią poprzez:
    • dowolny czas uruchomienia i wyłączenia kampanii
    • dowolny region, w którym kampania ma działać
    • dowolne godziny działania kampanii
    • wiele form reklamy
    • dużą swobodę w kreacjach graficznych i boksach tekstowych
  • możliwość śledzenia wydatków i korzyści z kampanii – zestaw swoje wydatki na kampanie linków z przychodami jakie kampania generuje.

Jakie firmy powinny korzystać z linków sponsorowanych?

  • firmy regionalne – działasz regionalnie? Może prowadzisz restaurację? Salon kosmetyczny? Albo masz gabinet stomatologiczny, bądź prowadzisz warsztat samochodowy? Interesują cię klienci wyłącznie z regionu? Chcesz precyzyjnie dotrzeć do osób z twojego miastu bądź województwa? Linki sponsorowane Google Ads dają możliwość precyzyjnego docierania do klientów. Twoje reklamy będą wyświetlane tylko osobom z zaznaczonego obszaru. To tylko jedna z wielu funkcji, które idealnie sprawdzają się dla przedsiębiorców działających na mniejszym obszarze.

lokalizacje-google-ads

  • firmy ogólnokrajowe – nie musisz teraz szukać regionalnych firm, które zapewnią reklamę w określonych obszarach kraju. Dzięki reklamom Google Ads możesz ze swoją ofertą dotrzeć do wszystkich użytkowników Google w kraju. Elastyczne dostosowanie budżetu reklamy sprawi, że możesz w danym regionie zwiększyć kampanie reklamową, a w innym regionie wstrzymać. Wszystkie działania reklamowe dostępne są w jednym panelu. 
  • sklepy internetowe – chcesz zaprezentować swoją ofertę osobą, które szukają dokładnie takiego towaru jak Twój? Idealnie sprawdzi się kampania produktowa oraz kampania remarketingowa, która pomoże dotrzeć do mniej zdecydowanych klientów. 

Jakie korzyści daje zlecenie prowadzenia kampanii linków sponsorowanych?

Stworzenie kampanii linków sponsorowanych Google Ads nie jest zbyt skomplikowana. Każda osoba, która ma podstawowe umiejętności obsługi komputera będzie wstanie sama stworzyć kampanię. Jednak, czy taka kampania będzie skuteczna i będzie przynosić nam zyski? Prawdopodobnie samodzielnie ustawiona kampania nie da nam zwrotu poniesionych nakładów na kampanie lub zyski będą bardzo niskie. Dlaczego tak jest? 

Panel Google Ads mimo, że przeprowadzi nas przez stworzenie swojej pierwszej reklamy od początku do końca, będzie reklamą minimalistyczną. Czyli taką, która spełnia podstawowe kryteria, jednak nie będzie ona optymalna. Przybliżenie zasady działania Google Ads pokaże nam o co chodzi.

Kolejność prezentowania reklam w Google nie jest przypadkowa. Stawka jaką damy za kliknięcie w reklamę jest tylko jednym z kryteriów wpływające na pozycję wyświetlanej reklamy. Czynników jest dużo, możemy podzielić je na 3 grupy:

  • ustawienie reklamy w panelu
    • dobranie słów kluczowych
    • stworzenie treść boksu reklamowego
    • uzupełnienie dodatkowych rozszerzeń reklamy
    • określenie lokalizacji reklamy
  • jakość strony docelowej
    • sprawdzenie czy prezentuje ona produkt, który reklamujemy
    • określenie zawartości treść strony
    • analiza kryteriów technicznych strony
  • stawka za kliknięcie

Część z tych kryteriów działa bezpośrednio na pozycje inne pośrednio. Jednak nieprzygotowanie dwóch pierwszych czynników sprawi, że stawka za kliknięcie może być nieproporcjonalnie duża do tego co płaci konkurencja.

Uproszczony wzór, który przedstawia od czego zależy pozycja naszej reklamy:

POZYCJA = WJ * SZK

WJ – wskaźnik jakości, czyli dostosowanie reklamy oraz strony, na którą kierowana jest reklama

SZK – stawka za kliknięcie 

Przykład jaki może rozkład kosztów kliknięcia w reklamę, gdy mamy niski wskaźnik reklamy.

Pozycja reklamy Wskaźnik Jakości Stawka za kliknięcie  Umowny wynik decydujący o pozycji
1 (reklama konkurencji) 10 1,5 zł / klik 10 * 1,5 = 15
2 (nasza reklama) 2 7 zł / klik 2 * 7 = 14
3 (reklama konkurencji) 6 2,17 zł / klik 6 * 2 = 13
4 (reklama konkurencji) 9 1,33 zł / klik 9 * 1 = 12

Należy podkreślić, że jest to bardzo uproszczony model, który został stworzony do zobrazowania jak ważne jest dobrze przygotowana kampania. Im wyżej się nasza reklama wyświetla tym lepiej, jednak należy pamiętać o optymalizacji stawki za kliknięcie.

Objaśnienie, nasza reklama znajduje się na drugim miejscu i z racji niskiego wskaźnika jakościowego, musimy nadrabiać stawką za kliknięcie by nasza reklama wyświetlała się wysoko w wynikach. Nasza konkurencja mimo, że płaci tylko 1,5 zł / kliknięcie jest przed nami – dzięki dobrze przygotowanej kampanii.

Koszt 100 kliknięć konkurencji posiadającej reklamę na pierwszym miejscu to 150 zł (100*1,5 zł / klik). Zrealizowanie 100 kliknięć w naszą reklamę będzie kosztowało nas 700 zł (100*7 zł /klik). Pokazuje to, że źle przygotowana kampania może być wielokrotnie droższa. 

Dlatego, tak ważne jest dobre przygotowanie kampanii. Dzięki ponad 10 letniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych jesteśmy wstanie przygotować kampanię z wysokim wskaźnikiem jakości, a co za tym idzie zminimalizować stawkę za kliknięcie w reklamę.

Wyglądać boków reklamowych profesjonalnie prowadzonej kampanii linków Google Ads:

profesjonalna-kampania-ads

Wygląd boksów jakie może stworzyć niedoświadczona osoba:

amatorska-kampania-ads

Cena linków sponsorowanych, czyli jaki budżet jest potrzebny?

Technicznie najniższa kwota doładowanie konta AdWords to 40 zł. Jednak jeżeli do tej pory nie były prowadzone kampanie dla twojego biznesu, nie odczujesz jej efektu za tak niską kwotę. Budżet kampanii jest mocno uzależniony od ilości produktów, które chcesz promować i specyfiki twojego biznesu. Jednak naszym zdaniem minimalny budżet, który pozwala przetestować działanie kampanii to 1000 zł na pierwszy miesiąc. Jest to kwota, która dla większości biznesów pozwoli odczuć efekty i dostarczy pierwszych klientów.

minimalna kwota wpłaty Google Ads

Podczas prowadzenia takiej “testowej” kampanii linków sponsorowanych będziemy w stanie wiele jej elementów zoptymalizować. Można założyć, że w kolejnym miesiącu kampania będzie dużo bardziej skuteczna. Podczas optymalizacji kampanii usuwamy z niej frazy, które nie przynoszą konwersji, czyli nie powodują sprzedaży naszych produktów. Testujemy też wiele kreacji reklam. Po miesiącu wybieramy te, które są najskuteczniejsze, eliminując najsłabsze.

W kolejnych miesiącach możemy oszacować jaki zysk przyniesie zainwestowana kwota na kampanię. Dlatego możemy odpowiednio skalować wydatki i kontrolować naszą sprzedaż.

Czy można samemu prowadzić kampanie linków sponsorowanych?

Stworzenie działającej kampanii nie jest wielkim problemem. Ważne jest by kampania była skuteczna i przynosiła zysk. Niestety źle ustawiona kampania może przynosić straty. Należy pamiętać, że prowadzenie kampanii wymaga dwóch rzeczy:

  • Czasu. Stworzenie kampanii, optymalizacja, analiza efektów i działań konkurencji wymaga regularnej pracy z kampanią linków sponsorowanych.
  • Wiedzy. Nieumiejętne prowadzenie kampanii może doprowadzić do tego, że budżet będzie nieoptymalnie wydawany. Kampania okaże się nie opłacalna, mimo, że umiejętnie prowadzona kampania konkurencji będzie przynosić zyski. Dlatego przeczytaj dlaczego warto zlecić prowadzenie kampanii i jak dzięki temu mniej wydawać za kliknięcie w reklamę.

Najczęstsze błędy w kampaniach linków sponsorowanych.

  • źle dobrane słowa do kampanii.
  • brak podziału słów na precyzyjne grupy
  • brak precyzyjnej lokalizacji dla wyświetlania reklam
  • zbyt duża stawka wydawana na kliknięcie
  • brak wykluczonych fraz
  • stworzenie niewielu boksów reklamowych
  • stworzenie nieatrakcyjnych boksów reklamowych
  • niewykorzystywanie wielu funkcji Google Ads
  • zbyt mały budżet przeznaczany na reklamy
  • nie wykonywanie regularnych optymalizacji reklam

MITY dotyczące linków sponsorowanych.

  1. Linki sponsorowane wpływają na pozycjonowanie – oficjalne stanowisko Google mówi, że linki sponsorowane nie wpływają na pozycjonowanie. Nikt z osób zajmujących się linkami sponsorowanymi bądź pozycjojnowaniem nigdy nie udowodnił w jednoznaczny sposób, że widoczność strony w linkach sponsorowanych wpływa na pozycję strony w wynikach naturalnyh. Dlatego możemy z dość dużą pewnością napisać, że linki sponsorowane nie mają wpływu na naturalne wyniki wyszukiwania.
  2. W linki sponsorowane nikt nie klika – czasy nieatrakcyjnych reklam już minęły. Dobrze stworzony boks reklamowy zawiera często link do promocji, jest on bardzo chętnie klikalny przez wiele osób. Dodatkowo linki sponsorowane w wielu przypadkach są jedynymi linkami widocznymi po wpisaniu szukanej przez nas frazy. Dlatego jednoznacznie możemy powiedzieć, linki sponsorowane klika wiele osób i jest to mało inwazyjna forma reklamy strony.
  3. Bez większej wiedzy jestem wstanie utworzyć skuteczną reklamę Google Ads – utworzenie kampanii reklamowej a utworzenie skutecznej reklamy to dwie różne sprawy. Niestety jeżeli nie mamy wiedzy i doświadczenia praktycznie nie mamy  szans w stworzeniu skutecznej reklamy i osiągnięcia lepszych efektów od wykwalifikowanych osób. Stworzenie skutecznej prostej kampanii reklamy wymaga minimum kilku tygodni intensywnej nauki i pracy z kampanią.
  4. Kampanie linków sponsorowanych Google Ads są drogie – koszt dotarcia do potencjalnego klienta w większości przypadków to od kilkudziesięciu do kilku złotych. Jest to jedna z najtańszych form reklamy. Koszt obsługi kampanii przez zewnętrznego pracownika to również niewielka opłata w stosunku do efektów jakie może nam dać dobrze prowadzona kampania reklamowa.
  5. Konkurencja może wyklikać nam budżet reklamowy linków Google Ads – system Google dzięki adresowi IP, polikom cookies wykrywa podejrzane działania i zaprzestaje wyświetlanie reklam podejrzanym osobom. Jeżeli nawet dojdzie do nienaturalnych kliknięć, system Google wykryje je i dokona zwrotu za nieprawidłowe kliknięcia. System Google Ads jest podstawą finansowania firmy Google. Dlatego stawia sobie za priorytet usuwanie nieprawidłowych kliknięć. 
  6. Pozycjonowanie jest wystarczające do reklamy w Google – nie znam przypadków, gdzie jedna firma jest na pierwszym miejscu na wszystkie możliwe frazy w wynikach naturalnych przez dłuży okres. Dlatego jeżeli chcemy maksymalizować nasze zyski, warto dywersyfikować źródło pozyskiwania klientów, szczególnie gdy nie mamy czołowych pozycji w Google. Kampanie linków sponsorowanych dobrze się również sprawdzają przy produktach sezonowych czy okresach przedświątecznych.

Nasza oferta

Prowadzenie kampanii od:

35000
  • Analizujemy rynek
  • Dobieramy frazy
  • Tworzymy reklamę
  • Monitorujemy kampanię
  • Optymalizujemy
  • Raportujemy

Zapytaj o szczegóły

Klienci

Zapraszamy do współpracy z naszą Agencją Reklamową

Napisz do Nas!
close slider