profesjonalna-strona-internetowa

Dawno, dawno temu, gdy motoryzacyjnym marzeniem przeciętnego Polaka było posiadanie Daewoo Lanosa, a korzystanie z Internetu w domu było równoznaczne z zajęciem linii telefonicznej, chyba nikt nie podejrzewał, że za kilkanaście lat co drugi z nas będzie regularnie robić zakupy online. Internetowa rewolucja diametralnie zmieniła oblicze współczesnego biznesu. Trudno jest dziś sobie wyobrazić, aby jakakolwiek firma mogła osiągnąć sukces bez obecności w sieci. Ty także musisz się skupić na promowaniu Twojej oferty online, do czego jednak niezbędna jest Ci profesjonalna strona internetowa. Jej posiadanie jest nie tylko korzystne z wizerunkowego punktu widzenia, ale też zwyczajnie opłacalne. W tym artykule znajdziesz mocne argumenty potwierdzające tę tezę.

Płacisz raz, korzystasz przez lata

Aby pozyskać klienta musisz inwestować w reklamę – tak było zawsze i to się nigdy nie zmieni. Do wyboru masz wiele form promocji, ale nie wszystkie z nich są dostępne na Twoją kieszeń. Poza tym z reklamą jest jeden zasadniczy problem. Przynosi korzyści, gdy za nią płacisz. Gdy przestajesz, klienci szybko o zapomną o Twojej firmie.

Wraz z popularyzacją Internetu okazało się jednak, że przedsiębiorcy mogą czerpać długofalowe korzyści z inwestycji w marketing bez konieczności stałego „dokładania do pieca”. Idealnie obrazuje to właśnie strona internetowa.

Fakt: aby mieć naprawdę profesjonalną witrynę, trzeba sięgnąć głęboko do kieszeni. Jest to jednak wydatek praktycznie jednorazowy (później ponosisz już tylko niewielki koszt utrzymania serwera, domeny i ew. opieki nad stroną). Nie ma drugiego równie skutecznego narzędzia promocji, które gwarantowałoby Twojej firmie osiąganie stałych korzyści wizerunkowych bez ciągłego płacenia. Właśnie dlatego posiadanie strony internetowej się opłaca, a inwestycja w profesjonalną witrynę jest najlepszą decyzją, jaką możesz podjąć na etapie rozwijania biznesu.

Raz stworzona strona www nie zniknie z sieci. Nie musisz nikomu płacić ciężkich pieniędzy za to, że klienci odwiedzają stronę i zapoznają się z Twoją ofertą. Gdy masz gorszy miesiąc i nie stać Cię na reklamę, nic wielkiego się nie stanie – strona wciąż będzie online i pozwoli Ci dalej pozyskiwać klientów z Internetu pomimo braku inwestycji.

Wstęp do reklamowania się online

Standardowe pytanie, jakie zadaje sobie każdy przedsiębiorca przed wydaniem choćby złotówki na jakiekolwiek działania marketingowe, brzmi: a co ja z tego będę miał? Reklama internetowa daje ogromne możliwości w zakresie mierzenia jej skuteczności, co jest jednym z powodów gwałtownego wzrostu wydatków na promocję online.

Klasyczny podział miejsc dystrybucji materiałów reklamowych wygląda następująco:

  • Telewizja
  • Radio
  • Prasa
  • Outdoor (ulotki, plakaty, bannery etc.)
  • Internet

W praktyce najlepsze efekty przynoszą pierwsza i ostatnia. Problem w tym, że aby reklamować się w telewizji musisz mieć naprawdę gruby portfel. By Ci to zobrazować: koszt wyemitowania 30-sekundowego spotu w telewizji ogólnopolskiej (nie w prime time) odpowiada kosztowi bardzo zaawansowanej, miesięcznej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google i na ogólnopolskich portalach, a i zostanie jeszcze trochę grosza na udoskonalenie strony www oraz teksty na blog firmowy.

Pamiętaj jednak, że bez firmowej witryny nie ma sensu nawet zaczynać jakiejkolwiek kampanii reklamowej online, bo przecież gdzieś trzeba jeszcze te tabuny klientów zaprosić.

Klienci szukają Cię przede wszystkim w sieci 

Pewnie, że zawsze możesz powiedzieć: „Ale moi klienci to ludzie starej daty, oni nie korzystają z Internetu.” Nawet jeśli jest to prawda (w co szczerze wątpimy), to chyba nie założyłeś firmy na chwilę? Prawdopodobnie chcesz ją prowadzić i rozwijać jeszcze przez wiele lat. Tym samym musisz mieć świadomość, że profil Twojej grupy docelowej diametralnie się zmieni.

Ten efekt już obserwuje u siebie wielu przedsiębiorców. Pokolenie ludzi, którzy znaleźli się w samym środku rewolucji internetowej, ma dziś 30-35 lat. To pełnoprawni konsumenci, często bardzo dobrze sytuowani, a więc członkowie najatrakcyjniejszej grupy zakupowej, do której musisz kierować swoją ofertę. Jeśli nie masz strony internetowej, to dla tych konsumentów po prostu nie istniejesz.

Pamiętaj!

Żaden 30-latek nie będzie wertować gazety w poszukiwaniu ogłoszeń różnych firm. Nikt z pokolenia ludzi urodzonych w latach 80. i 90. nie ma w domu książki telefonicznej. Wszyscy natomiast korzystają z Internetu, również za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Jeśli to bagatelizujesz i uparcie nie promujesz swojej oferty w sieci, chociażby przy pomocy profesjonalnej strony internetowej, to krok po kroku możesz się szykować do zamknięcia biznesu.

Czy wiesz, że…

Według danych Eurostatu Polacy w 2018 roku wydali na zakupy online ponad 50 miliardów złotych?

Strona internetowa umożliwia Ci stopniowe promowanie biznesu w sieci

Załóżmy, że zdajesz sobie sprawę z tego, jak ogromny potencjał ma reklama online. Chcesz jednak go wykorzystać bez posiadania profesjonalnej witryny internetowej. Mieć ciastko i zjeść ciastko? To niemożliwe.

Promocja w sieci jest niezwykle skuteczna, ale wymaga stosowania się do pewnych podstawowych zasad. Nadrzędną jest posiadanie strony www. Posłużymy się przykładem:

Wyobraź sobie, że rozwiesiłeś w mieście setki plakatów promujących Twoją ofertę. Pod wskazanym adresem stawił się tłum klientów. Okazało się jednak, że żadnej firmy tam nie ma lub działa ona w obskurnym budynku, do którego strach jest wejść. Reklama przyniosła więc skutek, ale nie przełożyła się na żadne zyski.

Z dokładnie taką samą sytuacją miałbyś do czynienia, gdybyś zainwestował sporo kasy w reklamę online i albo kazał klientom szukać Cię na Facebooku (to popularny „substytut” firmowej strony www), albo poprosił ich o kontaktowanie się z Tobą osobiście czy telefonicznie. Bez sensu.

Posiadając stronę internetową, która jest efektowna, nowoczesna, ma wartość informacyjną, świetnie prezentuje ofertę i zachęca do skorzystania z niej, zyskujesz ogromne możliwości w zakresie dalszego promowania Twojego biznesu online. Może to być chociażby pozycjonowanie strony, co pozwoli Ci pozyskiwać rzesze klientów prosto z wyszukiwarki. Tych samych, na których chrapkę ma Twoja konkurencja. Czy naprawdę chcesz ich oddać bez walki?

Już choćby to powinno Cię utwierdzić w przekonaniu, że posiadanie strony internetowej się opłaca. Zyskujesz tutaj bowiem bazę do dalszych działań marketingowych. Bazę, w którą nie trzeba bez przerwy inwestować, ale można ją wykorzystywać na wszelakie sposoby i w każdej strategii promocyjnej.

Dobra strona internetowa to oszczędność czasu i pieniędzy

Bardzo często porównujemy stronę internetową do dobrego handlowca. Celem jej posiadania jest przecież przede wszystkim prezentacja oferty. Pod tym względem profesjonalna witryna bije na głowę nawet mistrzów technik sprzedaży.

strona www działa 24/h

Po pierwsze: strona internetowa firmy jest dostępna w systemie 24/7. Nie ma znaczenia, czy potencjalnemu klientowi zachce się zapoznać z Twoją ofertą o 5 rano czy 2 w nocy. Zawsze będzie mieć taką możliwość.

Po drugie: strona pozwala potencjalnemu klientowi bardzo dokładnie zapoznać się zarówno z ofertą, jak i samą firmą. Dlatego bardzo opłacalne jest zainwestowanie w wysokiej jakości teksty, które przekonają odwiedzających, że mają do czynienia z odpowiednim wykonawcą/sprzedawcą.

Po trzecie: strona ze szczegółowym opisem oferty pozwala „odsiać” osoby, które i tak nie zostałyby Twoimi klientami, bo zwyczajnie ich na to nie stać lub mają specyficzne wymagania. Nie stracisz więc czasu (a czas to pieniądz) na bezproduktywną obsługę klienta.

Po czwarte: oferta przedstawiona na stronie www jest transgraniczna, co oznacza, że dociera do klientów bez względu na to, gdzie mieszkają, jaki prowadzą tryb życia, a nawet jakim językiem się porozumiewają (treść strony można łatwo przetłumaczyć jednym kliknięciem myszki).

Przeczytałeś ten artykuł, bo miałeś poważne wątpliwości, czy aby na pewno opłaca Ci się zainwestować w stronę internetową. Spokojnie, podobne rozterki ma wielu przedsiębiorców. Jesteśmy przekonani, że teraz rozumiesz już, jak ważne dla powodzenia Twojego biznesu jest to, aby był on dobrze reprezentowany w Internecie. Czyli tam, gdzie na 100% szukają Cię potencjalni klienci. Chyba chcesz dać się im znaleźć, prawda?

Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.