prowadzenie-strony-internetowej

W czym możemy pomóc:

Potrzebujesz pomocy?

Co kryje się pod pojęciem prowadzenia strony internetowej? Przed napisaniem tego wpisu wydawałoby się, że temat jest prosty i w sumie to takie oczywiste. Jednak po trochę głębszej analizie można dojść do wniosku, że temat nie jest tak prosty, a przede wszystkim wąski. Dla niektórych firm prowadzenie strony internetowej, to opłacanie hostingu i domeny co roku i tak od 8 lat gdy strona powstała. Jednak takie podejście nie przyniesie nam zbyt wielu korzyści. Można to porównać do kupienia samochodu, zamknięcia go w garażu na przedmieściu, opłacaniu czynszu za garaż i trwaniu z tym przez lat, nie wyjeżdżając z wspomnianego garażu. I celowo nie napisałem o opłacaniu OC, czy okresowych przeglądach technicznych, bo to są działania w przypadku strony do aktualizacji strony, prowadzenie kopii zapasowych, które są bardzo ważne, ale bez nich przy “odrobinie” szczęścia można mieć stronę. Jednak opłacanie hostingu i domeny, to jednak za mało by mieć pewność, że strona będzie istniała latami… jest ona podatna na włamania, inne niebezpieczeństwa, a przede wszystkim praktycznie nikt o niej nie wie.

Co wchodzi w skład prowadzenia strony internetowej?

Na starcie dodam, że takich składowych może być dużo więcej i są one zależne od specyfikacji branży, jednak postaram się wspomnieć o najpopularniejszych i najczęściej spotykanych.

1. Opłaty za hosting i domenę

Wspominaliśmy o tym na początku wpisu, jest to takie minimum, które jest niezbędne i daje nam szansę, że nasza strona będzie istnieć w sieci. Ale pewności nie ma bo…

2. Administracja stroną internetową

Ten punk najczęściej wiele osób utożsamia z prowadzeniem strony internetowej. W tym punkcie możemy naprawdę sporo elementów wyróżnić. W innym wpisie, jest bardziej obszerne opisana  administracja i obsługa strony  (wraz z cennikiem), szczególnie polecam rozdział – co wchodzi w skład obsługi strony internetowej? W skrócie najważniejsze składowe to: aktualizację silnika strony, modułów, szablonu, regularne wykonywanie kopii zapasowej, wdrażanie zalecanych trendów np. responsywności. Szczególnie istotne są aktualizację w przypadku posiadania strony na tak popularnym systemie CMS jak WordPress.

3. Pisanie nowych treści na stronę

Tu również można wyróżnić kilka składowych. Ważne kwestie to posiadanie na stronie aktualnej oferty, tak by nasze usługi i towary były zgodne z tym co faktycznie oferujemy. Jeżeli dochodzi nam nowa oferta, warto również o niej napisać.

Istotne jest również posiadanie względnie nowych referencji, w tym przypadku warto opisać projekt, usługę którą realizowaliśmy i  przedstawić jakość jej realizacji w postaci dodania referencji od klienta.

Aktualności na stronę, każda firma może pochwalić się pewnymi wydarzeniami. Najprostszy przykład to urodziny firmy, każda firma je posiada. Wiele firm uczestniczy w różnego rodzaju targach, konferencjach, wydarzeniach – warto również tym się pochwalić w aktualnościach.

Na koniec zostawiłem, o często zapomnianej części, czyli blogu firmowym. Może on czasem pokrywać się trochę z aktualnościami, ale to właśnie na blogu możemy w sposób mniej formalny pisać, możemy również zamieszczać poradniki, porady i teksty, które skutecznie zaprezentują naszą ofertę. Co ważne takie działania jak prowadzenie bloga firmowego można zlecić (również nam). Usługi pisania treści to inaczej copywriting, agencje takie jak nasza pomagają firmom prowadzić ich strony również w kontekście treści. Szczególnie łatwo wdrożyć blog firmowy do najpopularniejszego w Polsce i na świecie systemu WordPress. Jeżeli nie znasz tematu, możesz zgłosić się do nas zarówno w sprawie stworzenie bloga jak i pisania treści na bloga – posiadamy kilku copywriterów, którzy specjalizują się w różnych tematach, zawsze będziemy wstanie dobrać najlepszą osobę do danej branży.

4. Pozycjonowanie strony internetowej

Czyli działanie niezbędne, by nasza strona w ogóle miała szanse być znaleziona w internetowej wyszukiwarce Google. Niestety posiadanie nawet najlepszej strony nic nam nie da, gdy potencjalni klienci nie będą na nią wchodzić. Profesjonalne pozycjonowanie to najczęściej szereg działań połączenia również z tworzeniem treści i optymalizacją strony, możemy to również przeczytać w innym naszym wpisie.

5. Prowadzenie kampanii linków sponsorowanych

Szybka i skuteczna forma promocji w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim działa przynoszą efekty natychmiast po rozpoczęciu kampanii, koszt obsługi takiej kampanii również powinniśmy zaliczyć do prowadzenia strony, ponieważ dobrze prowadzona kampania również powinna uwzględniać zmiany na stronie i przygotowywanie optymalnych materiałów / podstron. Temat linków sponsorowanych opisaliśmy również na innej podstronie.

Podsumowanie, czym jest prowadzenie strony internetowej?

To są wszystkie działania, które sprawiają, że nasza strona działa, jest zgodna z najnowszymi standardami (np. poprawnie wyświetla się na komórkach). Prowadzenie strony, to również zadbanie by nasi potencjalni klienci mogli ją znaleźć. Oczywiście powyższa lista nie zawiera wielu aspektów, które również możemy zaliczyć jak np. projektowanie grafiki na stronę, np. w początkowej fazie strony projektowanie logo, bo niestety wiele firm również i bez logo potrafi wiele lat funkcjonować, ale to już temat na kolejny wpis… W każdym razie, jeżeli współpracujemy z agencją warto pytać o zarówno powyżej wypisanie pracę jak i inne, które naszym zdaniem mogą naszej stronie pomóc zdobywać nowych klientów.

Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.