Spis treści
Jak możemy pomóc?
wykorzystanie technologii HTML/CSS/JS/PHP
Jeżeli jesteś na tym wpisie, prawdopodobnie już wiesz, że warto posiadać bloga. Kiedyś blog kojarzył się z nastolatkami, które opisywały swoje przeżycia w formie elektronicznej, najczęściej na blogach. Dziś blogi prowadzą znane osoby, eksperci, naukowcy, pasjonaci z prawie każdej dziedziny życia. To blogi często stają się źródłem informacji o produktach i usługach, to opiniom na nich coraz więcej osób ufa. Blogi stały się też coraz częściej jednym z elementów stron firmowych, w poprzednim wpisie opisałem dlaczego warto prowadzić blog firmowy. Po prostu posiadanie bloga firmowego się opłaci.
Czy można oprzeć swój biznes na pisaniu bloga? Owszem, przykładów znanych blogerów jest wiele, jednym z nich jest Michał Szafrański. Osobiście śledzę jego wpisy na blogu i podcasty, to dzięki nim zdobył popularność, która pomogła mu sprzedać wiele tysięcy egzemplarzy książki. Więcej o jego sukcesie znajdzie na jego blogu, na który zapraszam. Jest on tylko jednym z wielu osób, którym blog pomógł w odniesieniu sukcesu biznesowego.
Zatem jak założyć bloga?
Założyć bloga możemy na dwa sposoby. Jeden sposób jest bardziej czasochłonny i wymagający nakładów finansowych, ale dający nam pełną kontrole nad blogiem, oraz możliwości jego niemal nieograniczonego rozwoju. Drugi sposób na założenie bloga -jest bezpłatny, zamie nam on kilka minut, jednak ta metoda założenia bloga sprawi, że nie będziemy mieli pełnej kontroli nad nim, oraz nad jego rozwojem. Dodatkowo możemy spodziewać się, że na naszym blogu będą pojawiały się reklamy. Jakie są zatem metody by stworzyć swojego bloga?
Założenie bloga na platformie blogowej
Możesz skorzystać z jednej z setek darmowych platform oferujących stworzenie bloga. Niektóre są duże i stabilne, inne mniejsze i mniej pewne. Do najpopularniejszych zaliczymy:
- wordpress.com – jedna z największych platform blogowych, pozwalająca nam na założenie bloga na systemie WordPress. Blogi postawione na platformie Wodpress.com są w wersji bezpłatnej i płatnej. W wersji darmowej niestety możemy spodziewać się reklam, na które niekoniecznie będziemy mieli wpływ. Niewątpliwym plusem tej platformy jest ogromna stabilność i bardzo rozwojowy system CMS.
- blogger.com – platforma blogowa od giganta Google, zintegrowana z kontem Gmail, dająca możliwość stworzenia wielu blogów na jednym koncie. Jednak da się zauważyć, że nie jest za bardzo rozwijana. Na tą chwilę wygląda jakby najlepsze swoje lata miała już za sobą. Z plusów platformy to brak reklam, co więcej możemy zamieszczać własne – integrując konto z systemem AdSense.
- blox.pl – polski serwis oferujący założenie bloga. Jeżeli potrzebujesz prostego bloga, możesz spróbować na tej platformie.
Założenie bloga na własnym serwerze
Numerem jeden wśród skryptów blogowych jest CMS WordPress. Daje on praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju bloga oraz pełną kontrole nad nim. By założyć bloga na systemie WordPress musimy na początku wykonać poniższe czynności.
- kupić własną domenę (np. w OVH.pl), opcjonalnie możemy skorzystać z subdomeny serwerowej, choć osobiście to rozwiązanie odradzam.
- kupić własny serwer – konto hostingowe (np. hekko.pl )
- ściągnąć silnik naszego bloga ze strony WordPress.org, jest w wersji polskiej.
- zainstalować i skonfigurować bloga, tu może przydać się pomoc.
Jeżeli chcesz zlecić powyższe zadania nam, zachęcam do kontaktu – chętnie pomożemy stworzyć taki blog, przy okazji dbając o jego zabezpieczenie i optymalizację.
Tematyka blog – o czym pisać na blogu?
Masz już bloga, teraz czas zastanowić się o czym pisać na blogu. Może się okazać, że samo założenie bloga nie było tak ciężkie jak zaczęcie samego pisania i pomysł o czym pisać. Podzielimy blogi na te firmowe i te hobbistyczne, bo każdy z nich będzie mieć trochę inną specyfikę. Blog hobbistyczny / specjalistyczny jest mocno uzależniony od tego czym się zajmuje. Jednak wiele rzeczy można robić według pewnych schematów. Poniżej postaram się kilka inspiracji na wpisy podrzuć.
- opisz swoje produkty i usługi w sposób mniej oficjalny. Napisz o tym co oferujesz jakbyś opowiadał znajomemu, a nie klientowi.
- wstaw zdjęcia realne zdjęcia produktów / usług. Jeżeli na oficjalnych podstronach masz zdjęcia studyjne, dostarczone np. od producenta – spróbuj wrzucić zdjęcia nie zawsze idealne jakościowo – ale prawdziwe, Twoje!
- opisuj aktualności, nowości z branży, w której masz biznes. Na pewno w sieci znajdziesz wiele informacji o nowych rozwiązaniach, produktach albo targach, które się odbywają. Opisz to wszystko na blogu.
- realizacja zleceń, jeżeli działasz w branży usługowej. Możesz pokazać np. jak wykonałeś pewną usługę – napisz o tym i umieść zdjęcia. Na pewno podniesiesz tym swoją wiarygodność.
- napisz o promocjach na swoje usługi i produkty. Jest to zawsze fajny materiał do dalszej promocji np. na Facebooku
- jeżeli możesz powiązać swoją działalność ze świętami np. dzień matki, dzień dziecka, walentynki, święta bożego narodzenia – wykorzystaj to i pisz posty z życzeniami i informacjami o swojej firmie.
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
- Chcesz pozyskać klienta z Internetu? Sprawdź, jak to zrobić nawet przy ograniczonym budżecie - 12 lutego 2019
Rozpoczęcie blogowania kiedyś wydawało mi się dziecinną zabawą. Dziś jest to moja pasja. Pamiętam, że pierwszy blog założyłam będąc nastolatką, pisałam o moich codziennych sprawach. Dziś prowadzę bloga eksperckiego, który poza tym, że pozwala mi się dzielić moją wiedzą i wnioskami, sprawia również, że mój biznes znakomicie się kręci.
Oczywiście zakładanie bloga eksperckiego powinno być dopracowane do perfekcji, blog firmowy jaki prowadzę jest uzupełnieniem strony i sprawia, że moi Klienci właśnie przez niego trafiają na moje strony sprzedażowe. Dlatego każdemu przedsiębiorcy polecam założenie bloga i dzielenie się swoją wiedzą, przemyśleniami, a przede wszystkim taką wiedzą jaką nasi potencjalni klienci szukają 🙂
Polecam rozpoczęcie blogowania na serwisie WordPress.com daje on dużo możliwości i jak nie wiesz jak zacząć blogowąć, to właśnie najprostszy sposób. Zaczniesz prowadzić swojego bloga w ciągu 3 minut.
Założenie bloga powinno być czymś normalnym dla każdego przedsiębiorcy.
To jak założyć bloga wie już prawie każdy. Jest wiele platform, które w 3 krokach przeprowadzą nas przez proces.
I nie mówię tu od strony pozycjonowania, uważam, że należy się komunikować z klientami nie tylko oficjalnie ale również “po ludzku”.
Cenne wskazówki na temat prowadzenia bloga, za które wielkie dzięki. Postaram się wdrożyć w najbliższym czasie 🙂