Reklama w Google czy Reklama na Facebooku – porównanie

//Reklama w Google czy Reklama na Facebooku – porównanie

W czym możemy pomóc?

Potrzebujesz pomocy z reklamą?

Mając już własny biznes zastanawiamy się często w jaki sposób najlepiej byłoby dla nas go wypromować w internecie. Z pomocą przychodzą nam 2 serwisy oferujące reklamę i promocje naszego biznesu. Dla niezorientowanych w działaniu – wybór może być dość ciężki, dlatego postaram się przybliżyć działanie tych 2 systemów.

Czasem zdarza mi się usłyszeć pytanie: gdzie lepiej się reklamować na Facebooku czy w Google?

Na starcie odpowiem – nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Są to 2 inaczej skonstruowane systemy reklamowe. Mają też wspólne cechy, ale więcej je różni niż dzieli przez co ciężko je porównać parametr po parametrze. Na pewno trzeba odpowiednio dopasować system reklamowy do naszego typu biznesu. Zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z obu systemów jednak do innych celów.

Cechy wspólne:

  • podstawowy model rozliczenia to koszt kliknięcia w reklamę czyli CPC
  • precyzyjne ustalania grupy docelowej
    – na urządzenia
    – na wiek / płeć
    – ze względu na geolokalizację
  • zaawansowany panel do zarządzania naszymi reklamiami
  • możliwość remarketingu / retargetowania

Na jakiej podstawie system reklamowy określa, którym osobom wyświetlić reklamę?

To co przede wszystkim wyróżnia te 2 systemy to sposób kierowania reklamy.

  • Facebook: na podstawie psychograficznej, czyli analizy naszego życia, zainteresowań (system nie wie jaką przeglądający FB ma aktualnie potrzebę)
  • Google: na podstawie zapotrzebowania-intencji zakupowej, osoba wpisuje w Google to czego szuka (system wie jaką szukający ma potrzebę)

W skrócie mówiąc, reklama w tych 2 serwisach wygląda tak:

W Google to klienci szukają naszej oferty, na FaceBooku to my szukamy klientów.

Gotowość na zakup

W Google znajdują nas osoby, które są gotowe na zakup, a przynajmniej mocno zainteresowane danym produktem. Użytkownik Google widzi naszą reklamę najczęściej w momencie, w którym potrzebuje danego produktu. Skąd to wie? Bo nasz potencjalny klient jej szuka.

Facebook działa inaczej. Zazwyczaj oglądający naszą reklamę nie są w danym momencie zainteresowani zakupem. Facebooku służy głównie do generowania początkowego zainteresowania produktem. Budujemy to zainteresowanie jednak klient może realnie potrzebować go dopiero za tydzień – miesiąc – rok.

Jaką strategię najczęściej przyjmuje się w reklamach na Facebooku:

  • sprzedaż tanich produktów do 50 zł w celu pozyskania klienta, który będzie na dalszych etapach kupował kolejne produkty.
  • dajemy darmowe produkty pozyskując adres email / telefon.
  • budowanie swojego wizerunku jako eksperta.
  • budowanie zaufania do produktu

Reklama Adwords w Google

Zasada działania jest bardzo prosta – wybieramy słowa na które nasza reklama będzie się wyświetlać. Jeżeli ktoś w nią kliknie – pobierana będzie opłata za klik.

Ile trzeba zainwestować w kampanie AdWords? Jest to bardzo częste pytanie.

Pierwsze co musimy sobie uświadomić, to to, że jest to inwestycja – po to robimy by na niej zarobić.
Dolnego budżetu teoretycznie nie ma ale wg. mnie minimalny budżet miesięczny na start to ok. 500-600 zł. Zalecany ok. 1000 zł / miesięcznie. Na tej podstawie jesteśmy wstanie zebrać odpowiednią ilość danych – by w kolejnych miesiącach jeszcze lepiej optymalizować kampanię.

Jaka jest cena za klik w Adwords? Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, nawet orientacyjnej ponieważ:

  • każda firma oraz jej strona firmowa jest inna, a jest to oceniane przez algorytm Google podczas wyceny kliknięcia.
  • każda branża jest inna. W niektórych stawki za klik wynoszą kilkadziesiąt groszy w innych kilkadziesiąt złotych.
  • każda kampania reklamowa jest inna. W zależności od celów jakie chcemy osiągnąć np. maksymalna liczba kliknięć lub minimalna stawka za kliknięcie.
  • sezonowość. W przypadku typowo sezonowych branżach może się okazać, że w szczycie sezonu stawka wzrasta wielokrotnie do góry.

Na czym polega prowadzenie kampanii?

  • przygotowanie kampanii na które składa się m.in. dobór słów, przygotowanie reklam, dostosowanie strony docelowej
  • analizujemy dane które zbieramy podczas prowadzenia kampanii
  • dobieramy nowe słowa kluczowe po których będą dokonywane zakupy
  • usuwamy frazy po których nie są generowane zakupy

Podsumowując

W Google promujemy produkty, które są wyszukiwane. Na Facebooku staramy się głównie zainteresować osoby produktem, który jest innowacyjny lub po prostu nie znany szerszej grupie osób. Oczywiście Facebook bardzo dobrze wpływa na budowanie naszego wizerunku oraz na zbieranie danych do późniejszych newsletterów, które możemy wykorzystać do szerszej prezentacji naszych usług.

Reklama w Google czy Reklama na Facebooku – porównanie
5 (100%) 2 votes
Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.
By |2018-06-21T15:32:49+00:0010/05/18|Porady|

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Napisz do Nas!
close slider