Tworzenie stron – na co zwrócić uwagę?

//Tworzenie stron – na co zwrócić uwagę?

Z czym możemy pomóc ?

Chcesz mieć dobrą stronę www?

Tworząc stronę lub zlecając jej zaprojektowanie – warto zwrócić na kilka ważnych aspektów, które mogą zadecydować o powodzeniu Twojego biznesu w internecie. Zasad, które należy przestrzegać jest wiele, ale skupimy się na 5 najważniejszych.

1. Strona internetowa na systemie CMS WordPress.

Szczegółowo temat wyboru strony na CMS – autorskim, popularnym bądź bez CMS, omówiłem w tym wpisie. Rozważając różne warianty w zależności od tego co jest nam potrzebne. Jednak dla przeciętnej firmy, która zaczyna bądź prowadzi mały, średni biznes – zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie strony opartej o system CMS. Niewątpliwym liderem wśród systemów zarządzania treścią jest WordPress. Obecnie ok. 50% stron opartych o system CMS jest na nim zbudowanych – nie bez powodu. Jest to bardzo elastyczne rozwiązanie, które można rozwijać oraz jest stale dostosowywany do najnowszych trendów technologicznych. Kolejną zaletą systemu CMS – nie tylko Wordpress jest możliwość samodzielnego zarządzania stroną. Najczęściej poza samą modyfikacją treści i zdjęć, mamy możliwość dodawania nowych podstron i galerii ze zdjęciami np. naszych realizacji. Nawet początkujący użytkownik większości systemów CMS – będzie po krótkim przeszkoleniu mógł samodzielnie zarządzać swoją stroną internetową.

Zdecydowanie do stworzenia strony www zalecamy użycia systemu WordPress. Sami również z niego korzystamy i możemy potwierdzić jego ogromny potencjał. Bez wątpienia system CMS WordPress jest liderem w branży.

2. Mobilna strona www – responsywność strony

mobilna-strona-responsywna

W niektórych branżach 70-80% odwiedzających wchodzi na strony przez komórki. Dla większości branż procent odwiedzających ludzi z urządzeń mobilnych powoli zbliża się do 50%. Co to oznacza? Możemy sobie wyobrazić, że w krótkim czasie statystycznie co druga osoba wchodząca na naszą stronę będzie na nią wchodzić z telefonu komórkowego. Jeżeli nasza strona nie będzie dostosowywać się do małego ekranu – użytkownik prawdopodobnie bardzo szybko ją opuści. Dlatego tak ważne jest, by nie tracić ruchu z urządzeń mobilnych poprzez niedostosowanie strony.

Chyba każdy użytkownik, który korzysta z smartfona do przeglądania stron spotkał się ze stroną, na której widział mikroskopijne literki, obraz nie mieścił się na wyświetlaczu a elementy gdzieś uciekały, nie dały się rozwinąć. Należy tego typu rozwiązań koniecznie unikać. Projektując stronę www – koniecznie pamiętaj by poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych – przetestuj jak strona wyświetla się na różnych telefonach, tabletach. W sieci dostępnych jest wiele symulatorów, oferujących podejrzenie strony na różnego typu mobilnym sprzęcie.

3. Strona dostosowana do pozycjonowania i kampanii AdWords

optymalizacja-pod-seo-sem

Nawet najładniejsza strona na którą nikt nie będzie wchodził będzie bezużyteczna. Dlatego warto pozyskiwać ruch z wyszukiwarki Google – zarówno z wyników naturalnych, czyli wykonując działania związane z pozycjonowaniem strony. Jak i kierować potencjalnych klientów z wyników sponsorowanych, czyli Adwords.

Jednak by działania te mogły być skuteczne, należy posiadać serwis przygotowany pod działania reklamowe w Google. Lepiej jest wykonać te działania już tworząc stronę, niż poprawiać ją po stworzeniu  zastanawiając się czy była dobrze zbudowana pod kątem działań SEO & SEM. W skrajnych przypadkach całkiem nowa strona może być tak stworzona, że jej modyfikacja i dostosowanie do standardów Google, będzie porównywalna cenowo, ze stworzeniem nowej strony przyjaznej Google. Dlatego nie popełnij błędu projektując stronę bez myślenia o SEO.

Działania obejmujące optymalizacje są bardzo obszerne i powinny być wykonywane przez osobę z odpowiednią wiedzą. W tym wpisie ograniczę się do skrótowego przedstawienia przygotowania pod SEO:

  • działania techniczne, które obejmują m.in. zmienny atrybut TITLE, przyjazne URL, odpowiednie linkowanie wewnętrzne, użycie znaczników nagłówków, opisów alternatywnych dla zdjęć itp.
  • działania dotyczące treści, które obejmują tworzenie odpowiednich podstron i treści na potrzeby fraz które będziemy pozycjonować i wykorzystywać w kampaniach AdWords. Warto już na etapie tworzenia strony zastanowić się na jakie frazy będziemy nasz serwis pozycjonować. We wpisie dobór słów kluczowych do pozycjonowania dowiesz się jak to zrobić. Mając przygotowane frazy stworzysz odpowiednio dla nich podstrony. Ważne by fraza, bądź grupa podobnych tematycznie fraz miała swoją podstronę, która będzie dedykowana dla nich.

W naszej firmie zawsze stawiamy optymalizację strony jako kluczowy element tworzenia stron. Dlatego zlecając nam tworzenie strony możesz być pewny, że będzie to wykonane rzetelnie przez osoby, które na co dzień zajmują się tworzeniem stron typowo pod kampanie reklamowe w Google.

4. Nawigacja i budowa strony powinna być przejrzysta i intuicyjna

Pamiętaj – im łatwiej użytkownik będzie się mógł poruszać po twojej stronie – tym mniejsza szansa, że opuści ją przed wykonaniem pożądanej przez nas akcji. Najczęstszymi akcjami jakie chcemy by wykonali odwiedzający to: zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego bądź kliknięcie w adres mail. Na urządzeniach mobilnych dochodzi jeszcze akcja, którą jest kliknięcie w numer telefonu.

Miej na uwadze, by elementy takie jak numer telefonu i adres email były podlinkowane. Czyli, by użytkownik nie musiał przeklejać numeru telefonu bądź adresu email. Każde takie działanie spowoduje, że pewien odsetek użytkowników zrezygnuje z podjęcia kontaktu z nami.

Staraj się rozmieszczać najważniejsze elementy na stronie w widocznych (na górze strony) miejscach. Ze statystyk wynika, że wiele osób nie przewija ekranu na dolną część strony, dlatego nie umieszczaj tam ważnych informacji, które chciałbyś by potencjalni klienci zobaczyli.

5. Lekka strona i szybki serwer

szybki serwer www

Kolejną sprawą o której musisz pamiętać to ciężar strony. Miej na uwadze, że nie wszyscy użytkownicy mają dostęp do szybkiego internetu. Jeżeli zafundujesz im video, bądź zdjęcia które będą się wczytywały kilkadziesiąt sekund lub dłużej – prawdopodobnie wyjdą z serwisu nim zobaczą go w całości. Dlatego należy zachować umiar w dobieraniu efektownych, ale i ciężkich elementów na stronie.

Warto również postarać się o szybki serwer, na którym będzie strona się znajdowała i to nie tylko dla tych cięższych stron. W przypadku wolnego serwera, nawet lekka strona może długo się wczytywać i efekt będzie podobny jak we wcześniejszym przykładzie – potencjalny klient opuści nasz serwis.

Musimy przy doborze elementów wykorzystanych do budowy strony i serwera – uwzględnić ruch jaki może pojawić się na naszej stronie. Czy nasz serwer podoła wielu osobom równocześnie odwiedzającym serwis? Warto to przemyśleć wcześniej.

Podsumowanie

Budowanie strony jest obecnie dużym wyzwaniem. I mimo, że prawie każdy może zrobić swoją stronę internetową, czy to na bazie kreatora czy półautomatycznych systemów, to już zdecydowanie mniejsza liczba twórców stworzy stronę która będzie spełniała nie tylko walory wizualne ale i użyteczne. Dlatego ważne by wybrać twórcę strony który ma doświadczenie nie tylko w tworzeniu stron, ale i dostosowywaniu ich do celów reklamowych i marketingowych.

Tworzenie stron – na co zwrócić uwagę?
5 (100%) 2 votes
Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.
By |2018-05-09T10:27:34+00:0008/05/18|Porady|

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Napisz do Nas!
close slider