Najważniejsze 6 zasad dobierania fraz do pozycjonowania strony

//Najważniejsze 6 zasad dobierania fraz do pozycjonowania strony

Z czym możemy pomóc?

Potrzebujesz pomoc z doborem fraz?

Chcesz zacząć reklamę w wyszukiwarce? Myślisz o promocji w google poprzez pozycjonowanie? Podstawowe pytanie jakie sobie powinieneś postawić to na jakie frazy warto się pozycjonować? Możesz zlecić to agencjom które zajmują się zawodowo pozycjonowaniem jak nasza. Możesz też samemu spróbować wybrać najlepsze dla swojej firmy frazy. Warto trzymać się 6 najważniejszych zasad podczas takiego wyboru fraz do pozycjonowania. Dobry wybór fraz to podstawa dalszych działań. Jeżeli wybierzemy nieodpowiednie frazy, może okazać się, że kolejne tygodnie czy nawet miesiące stracimy na bezowocnym pozycjonowaniu fraz… które mogą nie spełniać oczekiwań. Czyli w skrócie mówiąc nie zwiększą nam sprzedaży i popularności naszej strony w internecie.

 Zasada 1. Sprawdź co oferujesz swoim klientom

Zacznijmy od zapoznania się z naszą stroną. Przejrzyjmy zakładki. Najczęściej i najwięcej potencjalnych fraz możemy znaleźć w zakładce nazwanej z reguły – oferta / usługi. To tam kryją się potencjalne frazy do pozycjonowania. Otwórzmy notatnik i wypiszmy je. Najlepiej na początku wypisać więcej niż mniej – by mieć możliwość późniejszej ewentualnej eliminacji. Następnie pomyślmy co jeszcze sprzedajemy, a niekoniecznie jest to zapisane na naszej stronie internetowej. Co wpisalibyśmy w Google chcąc skorzystać oferty z naszej firmy? Postarajmy się czasem różnymi słowami opisać tą samą usługę / towar. Na przykład: naprawa samochodu, naprawianie auta.

Zasada 2. Zobacz co promuje twoja konkurencja

Gdy mamy przygotowaną już wstępną listę słów. Teraz czas ją poszerzyć o frazy które znajdziemy na stronach naszej konkurencji. Najlepiej wpisujmy w wyszukiwarkę Google te frazy, które mamy już przygotowane. Już w tytułach stron wyświetlanych w Google znajdziemy frazy które możemy również dopisać do naszej listy. Warto również wejść na kilka stron konkurencji i zobaczyć jakich oni słów używają w głębi strony. Czy my również świadczymy te usługi, oraz które ze słów też chcielibyśmy pozycjonować. Przy dobrze zrobionej analizie konkurencji powinniśmy zdecydowanie powiększyć swoją listę fraz, potencjalnie do pozycjonowania.

Zasada 3. Wykorzystaj narzędzia, które podpowiedzą frazy

Na tym etapie powinniśmy mieć już dość dużą listę fraz, które wydają się dobre do pozycjonowania. Ale to jeszcze nie koniec – warto skorzystać z kilku narzędzi, które są wstanie podpowiedzieć nam kolejne frazy. Do tego możemy wykorzystać rozwiązanie płatne i darmowe.

Płatnym narzędziem będzie SemStrom – za ok. 30 zł jesteśmy wstanie analizować na jakie frazy nasza strona wyświetla się w google. Możemy w tym narzędziu wybrać frazy na które wyświetlamy się np. na pozycjach 11-20. Czyli takie frazy mają potencjał, ale z racji, że nasza strona jest poza pierwszą dziesiątką – nie przynoszą nam ruchu. Przeglądając te frazy na pewno znajdziemy takie których nie ma jeszcze na naszej liście.

semstorm

Darmowym narzędziem będzie Google Planner słów kluczowych. Tu również wykorzystamy frazy które przygotowaliśmy z poprzednich kroków. W panelu należy wpisać frazę, która według nas  będzie dobra do promowania naszego biznesu w Google. Planner słów podpowie nam, które frazy jeszcze ludzie wpisują z podobnego zakresu tematycznego. Wpisując czasem bardzo podobne słowo jako motyw przewodni dla narzędzia Google – Google zaprezentuje nam inne wyniki w narzędziu. Dlatego warto eksperymentować wpisując wiele fraz. Po takim zabiegu nasza lista ponownie powinna znacznie się powiększyć.

google planer słów kluczowych

Zasada 4. Docieraj do właściwych osób

  1. Geolokalizacja. Warto zastanowić się kto będzie naszym potencjalnym klientem. Czy prowadząc biznes stacjonarny w Katowicach np. będąc fryzjerem czy kosmetyczką będziemy zainteresowani osobami, które wpisałyby frazę “fryzjer” w Google a są np. ze Szczecina? Zdecydowanie lepiej będzie promować się na frazę “fryzjer Katowice”. Należy zwrócić uwagę, że frazy ogólnokrajowe dla takich branż jak np. “fryzjer”, “mechanik”, “sprzątanie biura” jest dobre dla dużych firm które świadczą usługi na terenie całego kraju poprzez swoje liczne oddziały. Mając lokalny biznes zastanówmy się, czy chcemy z nimi rywalizować o potencjalnych klientów, którzy i tak do nas nie dojadą.
  2. Bardzo ogólne frazy. Bardzo częsty błąd szczególnie dla nowych firm. Masz mały punkt w którym zajmujesz się np. wymianą opon oraz oleju/filtrów w samochodzie – ale nie świadczysz już dużych naprawa. Jednak na podstawie swoich dużych konkurentów stwierdzisz, że będziesz się promować na frazę “mechanik samochodowy” – bo ktoś szukający w sezonie firmy wymieniającej opony może to wpiszę. To duży błąd – docierasz do osób które w znacznej większości szukają kogoś, kto naprawi im samochód a tylko mały procent osób będzie realnie szukać wymiany opon. Ty natomiast będziesz tracić siły na walkę z konkurencją z którą realnie w bardzo małym stopniu rywalizujesz swoimi usługami. Dlatego dobrze jest precyzyjnie wybrać frazy do swoich usług. Przynajmniej na początku swojego biznesu.

Zasada 5. Nie rzucaj się z motyką na słońce

Temat poruszony już trochę w poprzednim punkcie. Pamiętaj, że zaczynając pozycjonowanie – konkurencja robi to już kilka-kilkanaście lat. Pomyśl, czy wybierając bardzo popularne frazy, będziesz gotów czekać dość długi czas (kilka, kilkanaście miesięcy) na efekty? Co z tego, że będziesz pozycjonować się na 10 trudnych fraz i przez pół roku albo dłużej – będą one poza pierwszą dziesiątką? Stwierdzisz, że pozycjonowanie nie działa, nic na tym nie zyskasz a możesz stracić czas i pieniądze. Dlatego dobrze jest przynajmniej na początku wybrać frazy mniej oblegane. Efekt – czyli pojawienie się w pierwszej dziesiątce to najczęściej kilka tygodni. Da nam to najczęściej już pierwszych klientów, którzy pomogą rozwinąć nasz biznes. Taki efekt, zachęci nas do pozycjonowania na kolejne, cięższe już frazy.

Zasada 6. Wybierz frazy które ludzie wpisują?

Ostatnia – ale bardzo ważna sprawa. Sprawdź we wspomnianym już Planerze Google czy frazy które pozycjonujesz są wyszukiwane. Są to dane szacunkowe, jednak pomogą nam oszacować, które frazy są realnie szukane a które rzadziej. Pamiętaj, że dobrze dobrane precyzyjne słowo z naszą usługą, w naszym rejonie działania –  nawet z niewielką liczbą wyszukiwań może być lepsze od frazy ogólnej gdzie szansa, że wpisującym będzie naszym klientem będzie zdecydowanie mniejsza.

Podsumowanie doboru fraz do pozycjonowania

Powyższe zasady to taka trochę mini instrukcja jak wybrać najlepsze frazy. Jest to na pewno trochę pracochłonne i skomplikowane – szczególnie dla początkujących, ale na pewno jest podstawą do prowadzenia dobrej kampanii promocji w wyszukiwarce internetowej. My jako firma zajmujemy się doborem fraz od ponad 10 lat – dlatego jeżeli potrzebujesz pomocy – skontaktuj się z nami.

Przygotujemy najlepszą listę fraz na podstawie właśnie powyższych kryteriów oraz wieloletniego doświadczenia – zupełnie za darmo. Napisz na biuro@s90.pl i podaj nam swój adres strony – pomożemy !

Zapraszamy do współpracy z naszą Agencją Reklamową

Najważniejsze 6 zasad dobierania fraz do pozycjonowania strony
5 (100%) 2 votes
Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.
By |2018-06-21T15:32:59+00:0026/04/18|Porady|

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Napisz do Nas!
close slider