
Rynek reklamy stale się rozwija. Coraz więcej firm ma świadomość, że nawet bardzo dobry produkt czy usługa sam się nie sprzeda. W czasach gdy konkurencja jest praktycznie w każdej dziedzinie życia, trzeba się reklamować. Bez tego nie dotrzemy do dużej liczby klientów, a to może spowodować spowolnienie rozwoju naszej firmy lub nawet jej upadek. Reklama to dla mniejszych firm po prostu pokazanie się na rynku, pokazanie tego, że świadczy się daną usługę czy oferuje dany produkt.
W najnowszym raporcie interaktywnie.com możemy zobaczyć ciekawe zmiany jakie mają miejsce w branży reklamowej.
Według szacunków, na reklamę w internecie w 2019 roku wydamy o ponad 13% więcej niż w 2018 roku. Będzie to utrzymaniem trendu wzrostowego dla reklamy internetowej.
Wydatki poszczególnych sektorów reklamowych po trzech kwartałach 2018 vs 2017 [MLN PLN]
2017 |
2018 |
|
Telewizja | 2851 | 3079 (+8%) |
Internet | 2009 | 2293 (+14,1%) |
Radio | 460 | 496 (+7,7%) |
Outdoor | 355 | 370 (+4%) |
Magazyny | 234 | 221 (-5,8%) |
Dzienniki | 145 | 138 (-5,2%) |
Reklama kinowa | 86 | 92 (+6,7) |
źródło: Starcom
Co ten raport oznacza?
Raport dobrze przedstawia nam, że coraz więcej inwestujemy w reklamę. Wydatki na reklamie rosną w większości obszarów, szczególnie wzrost wydatków na reklamę internetową jest imponujący – wynosi 2293 mln złotych, czyli w 2018 roku wzrósł o ponad 14% w stosunku do roku ubiegłego.
W odwrocie jest natomiast reklama bardziej tradycyjna – w magazynach i dziennikach, można wyraźnie zobaczyć, że te media tracą i prawdopodobnie ta tendencja będzie się utrzymywać. Nowe media, w szczególności internet przesuwają środki reklamodawców z mniej efektywnych kanałów reklamowych.
Co zatem możemy zrobić, by nie zostać w tyle i nadążyć za działaniami konkurencji?
Na pewno powinniśmy postawić na reklamę w internecie. By skutecznie na tym rynku działać należy posiadać stronę internetową, jeżeli jeszcze jakaś firma nie posiada jej, to poważny błąd. Gdzie warto posiadać jeszcze swoją wizytówkę internetową napisałem w starszym wpisie (m.in. pamiętajmy o Google Miejsca oraz firmowym FanPage na Facebooku). Do tego warto promować nasze internetowe wizytówki. Szczególnie warto skupić się na promocji naszej strony internetowej, tu działania reklamowe w Google wydają się strzałem w dziesiątkę i jest to najzwyczajniej podstawa reklamy. Zawsze warto skupić się na wyborze profesjonalnej usługi pozycjonowania strony, która mimo, że może trwać kilka miesięcy do osiągnięcia widocznych efektów, będzie zazwyczaj najbardziej opłacalnym rozwiązaniem w perspektywie dłuższego okresu czasu.
Za przykład mogą posłużyć Katowickie firmy, korzystające z pozycjonowania. Dobrym startem z reklamą w Google są kampanie Google Ads. Jest to niesamowicie szybka i skuteczna forma promocji. Efekty jej są widoczne niemal od pierwszego dnia w którym zaczynamy promować naszą stronę.
Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się ze mną, postaram się w krótkim czasie zapoznać się z twoimi działaniami internetowymi i opracować najlepszą strategię promocji.

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Dodaj komentarz