Nasze miejsca w internecie – strona internetowa, fanpage, Google Miejsca…

//Nasze miejsca w internecie – strona internetowa, fanpage, Google Miejsca…
Nasze miejsce w internecie

W czym możemy pomóc?

Napisz do nas!

Wielu mniejszych przedsiębiorców zastanawia się w jaki sposób wypromować swoją lokalnie działającą firmę. Często na początku promocja odbywa się w mediach tradycyjnych, czyli lokalnej gazecie, na kalendarzach roznoszonych po urzędach, w lokalnym radio. Również spotykamy się z promocją za pomocą bilbordów / banerów reklamowych lub ulotek reklamowych. Te formy reklamy w przypadku niektórych rodzajów biznesów jak np. pizzeria sprawdzi się. A co z innego rodzaju firmami? Gdzie można się jeszcze reklamować?

Najczęściej kołem ratunkowym dla prawie wszystkich typów biznesów jest reklama w internecie. Z internetu korzystają nie tylko młodzi ludzie jak niektórym przedsiębiorcom się jeszcze wydaje. Teraz dla prawie każdej prowadzącej biznes osoby internet jest narzędziem pracy. Z internetu korzystają teraz młodzi i ci starsi. To w internecie szukamy zarówno produktów drobnych jak np. książki, żelazko czy dysk do komputera jak i produktów większej wartości jak komputery, telewizory czy np. samochody. Tak samo jeżeli zepsuje nam się lodówka lub chcemy zrobić remont mieszkania, coraz częściej sięgamy do zasobów internetu. To w internecie jesteśmy wstanie dokładnie sprawdzić jaka jest cena produktu, porównać ją z cenami w innych sklepach. Tak samo możemy sprawdzić opinie o danym fachowcu, patrząc np. na opinie w Google Miejsca lub na profilu firmowym Facebook.

Myślę, że jeżeli czytasz ten wpis nie muszę cię dalej przekonywać, że reklama w internecie jest po prostu jednym z najlepszych rozwiązań do promowania lokalnego (i nie tylko lokalnego) biznesu.

O co powinniśmy na początku zadbać, gdzie powinna być nasza firmowa strona / wizytówka / profil firmowy?

1. Strona internetowa

Na pewno do promocji w internecie przyda nam się strona internetowa. Jest to najczęściej pierwsze miejsce, które potencjalny klient chciałby zobaczyć. To dzięki stronie internetowej możemy zrobić to “pierwsze wrażenie”, które się liczy. To dzięki temu klient stwierdzi, czy ma do czynienia z realnie działającą firmą czy tzw. “firmą krzak”.

Po pierwsze, trzeba postawić na stronę www, która będzie dobrze otwierać się na każdym urządzeniu (tj. responsywną), dzięki temu dotrzemy do osób, które zarówno wejdą na naszą stronę przez komputer stacjonarny, laptop, tablet, telefon komórkowy, czy nawet na telewizorze. Należy pamiętać, że w zależności od branży obecnie już ok. 50% korzysta z internetu za pomocą telefonu i tabletu.

Po drugie, ważne jest by strona była przejrzysta i dało się po niej swobodnie poruszać. Ukrywanie swojej oferty lub kontaktu w bardzo nietypowym miejscu na pewno nie będzie dobrym pomysłem. Przez zbyt dużą chęć bycia nietypowym, innowacyjnym możemy przesadzić i po prostu zniechęcić naszego potencjalnego klienta do dalszego przeglądania strony. Ważne by internauta intuicyjnie wiedział gdzie, co się znajduje na stronie i mógł w prosty sposób się z nami skontaktować.

Po trzecie, szybkość działania strony. Jeżeli nasza strona będzie wolno się ładować lub będzie mieć problemy z pełnym załadowaniem treści możemy spodziewać się, że odwiedzający stronę internetową pożegnają się z nią.

Po czwarte, treści na stronie internetowej. Postaraj się jak najdokładniej opisać czym się zajmujesz, co oferujesz, jak możesz pomóc swojemu klientowi. Jeżeli treści będą niejasne, krótkie lub zagmatwane prawdopodobnie nie wzbudzisz zaufania i twój niedoszły klient opuści stronę.

2. Profil firmowy na Facebooku

fanpage-s90

Facebook bardzo mocno zaistniał w świadomości internautów, większość osób posiada konto na Facebooku, nawet jeżeli nie wszyscy aktywnie się na nim udzielają, na pewno dla dużej grupy osób jest to świetne miejsce by przeczytać opinie o firmie. Dlatego warto posiadać tam swój firmowy – fanpage i zadbać by pojawiły się w nim pozytywne opinie o naszej firmie. Jeżeli o to nie zadbamy może okazać się, że kiedyś pojawi się ocena, którą nie chcielibyśmy się chwalić, a będzie to jedyna opinia o firmie. Lepiej by była ona jedną z bardzo wielu innych – pozytywnych opinii.

Na fanpage firmowym możesz dodać swoje usługi i produkty, które będą przedstawiać naszą ofertę. Jest to dobre uzupełnienie tego co mamy na stronie. Warto również co kilka dni publikować posty na swoim profilu firmowym. Na pewno nie powinniśmy dopuścić do tego by ostatni wpis był sprzed kilu miesięcy (lat!). Dlatego jak nie masz weny, dodaj coś krótkiego – co robiłeś dla swojego klienta, złóż życzenia z okazji świąt itp. Dodaj chociaż raz w miesiącu jakąś informację. Jeżeli tego nie zrobisz, część osób może się zacząć zastanawiać czy firma w ogóle istnieje, a na pewno nie chciałbyś by klient myślał w ten sposób.

Inne ważne elementy to dane firmowe, dane kontaktowy oraz adres strony internetowej. Pamiętaj by w razie zmiany tych danych również aktualizować je na swoim profilu Facebooku. Pamiętaj również o dodaniu atrakcyjnych zdjęć identyfikujących twoją firmę. Tu mamy do dyspozycji nasz avatar oraz zdjęcie w nagłówku, czyli tzw. zdjęcie w tle. Warto zadbać by wymiary zdjęcia w tle FB oraz avatara były zgodne z wytycznymi Facebooka, wtedy będą prezentować się najlepiej.

3. Profil firmowy w Google – Google Moja Firma

google-miejsca

Warto by po wpisaniu nazwy naszej firmy w Google pojawiła się na czołowym miejscu nasza strona internetowa. W większości przypadków tak się stanie, chyba, że nazwa naszej firmy jest bardzo powszechna i wyświetlą się inne strony. W każdym z tych przypadków, a w szczególności w tym drugim powinniśmy zadbać o naszą wizytówkę w Google, którą możemy założyć bezpłatnie w panelu Google Moja Firma. Założenie jest dość proste, choć jednym z utrudnień może być zweryfikowanie przez Google, czy rzeczywiście jesteśmy właścicielami tej firmy (lub mamy prawo założyć i zarządzać wizytówką firmową). W tym celu Google wyślę na nasz adres firmowy “pocztówkę”, w której będzie PIN dzięki, któremu aktywujemy ją. Jak można się spodziewać czas dojścia przesyłki pocztowej potrwa kilkanaście dni. Przed zweryfikowaniem firmowej wizytówki możemy ją już wstępnie wypełnić dodając informację o firmie, kategorie w której chcemy się znajdować, w jakich godzinach działamy oraz zdjęcia firmowe. Dobrą praktyką jest również publikowanie wpisów w wizytówce firmowej. Dzięki temu możemy pokazać co aktualnie dzieje się w naszej firmie.

Bardzo ważne jest również dbanie o opinie na temat naszej firmy, które mogą dodać internauci. Podobnie jak w przypadku Facebooka, proponuję zawczasu pomyśleć, którzy nasi klienci mogliby wystawić nam pozytywną opinię i podnieść naszą wiarygodność w internetowej wyszukiwarce.

Gdzie jeszcze można mieć profil firmowy w internecie?

Serwisów gdzie można założyć firmową wizytówkę jest dużo, możemy dopasować je tematycznie do naszego serwisu, jednak przedstawimy kilka, które powinny pasować do większości działalności.

  1. Profil firmowy na Linkedin.com np. S 90 na Linkedin . Linkedin, jest to biznesowy odpowiednik serwisy Facebook, następca polskiego GoldenLine.
  2. Profil firmowy na oferia.pl np. S 90 w Oferii. Oferia to serwis z ogłoszeniami, możemy znaleźć w serwisie zarówno firmy oferujące swoje usługi jak i konkretne zlecenia.
  3. Profil firmowy w Oferteo, nasze konto na Oferteo. Kolejny serwis zrzeszający wykonawców i zleceniodawców.
  4. Profil na Twitter, nasze konto na Twitterze. Portal społecznościowy z publikacjami w krótkiej formie.
  5. Profil na Instagramie, nasze konto na Instagramie. Portal społecznościowy bazujący na zdjęciach.
  6. Profil na Google+, Google w 2019 zamknie ten projekt, dlatego na ta chwilę nie ma sensu zakładać konta w Google+.
  7. Profil na YouTube, jeżeli mamy możliwość nagrywać filmy, warto utworzyć na tej platformie konto.

linkedinoferiaoferteo
instagramtwitter

Podsumowanie – co dalej?

Jeżeli już mamy założoną stronę internetową, fanpage na Facebooku i konto w Google Miejsca, oraz zdecydowaliśmy się na kilka innych portali, gdzie możemy promować naszą firmę. Co dalej z tym zrobić? Samo założenie, tylko początek promocji naszej w internecie, ten najprostszy. Od tego momentu powinniśmy zadbać o promocję tych miejsc, oraz ich stałe aktualizowanie. By nasza strona internetowa żyła, ważne jest nie tylko dodawanie, aktualizowanie naszej oferty – co w przypadku firm, które mają raczej stały asortyment mogłoby być ciężkie. Warto wtedy posiadać blog firmowy – (tu opisaliśmy: dlaczego warto mieć blog firmowy). W przypadku innych serwisów, jest w nich możliwość publikowania wpisów, powinniśmy chociaż raz na jakiś czas pokazać, że żyjemy, a najlepiej utrzymywać stałą publikację treści.

W przypadku strony internetowej, najlepszym sposobem jest wyszukiwarka Google, kampanie linków sponsorowanych dadzą nam natychmiastowe efekty. Natomiast optymalizacja strony pod kątem pozycjonowania i dalsze pozycjonowanie jest najlepszą strategia długoterminową, możecie zobaczyć przykłady pozycjonowanych firm z Katowic, jakie osiągnęły efekty.

Jeżeli potrzebujesz pomocy, napisz do nas. Zrobimy rozpoznanie na jakim etapie jest twoja firma i przygotujemy najlepszy plan działania jaki warto wdrożyć.

Nasze miejsca w internecie – strona internetowa, fanpage, Google Miejsca…
5 (100%) 1 vote
Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.
By |2018-12-23T11:39:22+00:0021/12/18|Porady|

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Napisz do Nas!
close slider