Jak ułatwić odwiedzającym kontakt poprzez stronę www? Przeczytaj 3 nasze podpowiedzi.

//Jak ułatwić odwiedzającym kontakt poprzez stronę www? Przeczytaj 3 nasze podpowiedzi.

W czym możemy pomóc?

Napisz do nas!

Tworząc stronę, a na niej prezentując ofertę naszych usług najczęściej mamy na celu pozyskanie klienta, a przynajmniej osobę zainteresowaną współpracą z nami. Najczęściej nasza strona nie jest jedyną, którą odwiedza nasz potencjalny klient. Poza oferowanym produktem bardzo ważne jest by miał możliwość bardzo łatwego skontaktowania się z nami. Obecnie umieszczenie wszystkich danych kontaktowych w zakładce kontakt to trochę za mało. Pewien procent osób zamiast przechodzić na zakładkę kontakt będzie wolało zamknąć naszą stronę i przejść do konkurencji. Dlatego tak ważne jest ułatwianie kontaktu z nami osobom odwiedzającym naszą stronę internetową. Jak tego dokonać? Poznaj 3 sposoby:

1. Wykorzystaj górną belkę strony na umieszczenie na niej kontaktu

Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest dodanie adresu e-mail oraz telefonu do górnej belki strony / menu. Odpowiednio zaprojektowana górna belka może być “przyklejona” do górnej części ekranu. Odwiedzający nawet przewijając długą stronę, będzie mieć zawsze dane kontaktowe pod ręką.

Uwaga: Pamiętajmy by numer telefonu był klikalny, jest to niezwykle istotne szczególnie na urządzeniach mobilnych, gdzie przekopiowanie numeru telefonu – w szczególności przez osoby starsze, na urządzeniu mobilnym może być sporym problemem. Wtedy możemy spodziewać się, że nasza strona zostanie zamknięta i nasz potencjalny klient przejdzie do konkurencji. To samo dotyczy klikalnych adresów e-mail.

Przykład przyklejonej górnej belki: 

dobry-kontakt

2. Czat na stronie – bardzo wygodna forma kontaktu

Wykorzystaj dostępne rozwiązania by wyświetlić (najczęściej w dolnym-prawym rogu) czat. Jest to szczególnie istotne jeżeli oferujemy bardziej złożonych produktach. Jesteśmy wstanie od razu rozwiać wątpliwości i odpowiedzieć na pytania potencjalnego klienta. Zdobywamy przez to opinię eksperta, a szybko rozwiana obawa może skutkować natychmiastowym zakupem. Dostępnych systemów czatów jest bardzo wiele – możemy skorzystać z nowej opcji messengera na stronie www, dostarczonego oo Facebooka. Więcej na oficjalnej stronie.

Widok messengera na stronę www:

Inne dostępne systemy to m.in SmartSupp, który jest zarówno w opcji darmowej jak i płatnej. Za 30zł dostajemy kolejne funkcjonalności.

System czat SmartSupp prezentuje się tak w sytuacji gdy nie ma konsultanta:

Warto przetestować czy w naszej działalności czat na stronę internetową okaże się strzałem w dziesiątkę, czy tylko zbędnym elementem.

3. Oddzwonimy w 28 sekund, czyli systemy do wykonywania automatycznych połączeń telefonicznych

Najpopularniejszym z systemów jest obecnie Call Page, jednak alternatyw jest znacznie więcej jak np. Czater. Jak działa taki system? Odwiedzający stronę wystarczy, że wpiszę swój numer telefonu, a system zacznie inicjować połączenie naszego konsultanta z potencjalnym klientem. Jest to bardzo wygodne narzędzie, jednak musimy pamiętać by mieć osobę odpowiedzialną za kontakt telefoniczny. Jeżeli nie mamy o określonych godzinach nikogo pod telefonem, nie ma się co martwić –  system też znalazł rozwiązanie, pojawi się okienko jak to poniżej. Osoba będzie wybierze godzinę w kolejnym dniu i wtedy odbędzie się rozmowa.

oddzwonimy

Podsumowując

Warto pomyśleć o ułatwieniu kontaktu osobom odwiedzającym naszą stronę internetową już na etapie jej projektowania. Są to często elementy, których stworzenie nie będzie dodatkowo płatne lub niewiele, a w perspektywie czasu odpowiednia budowa strony będzie dla nas zdobywać klientów.

Dodatkowych narzędzie zewnętrznych, które wszczepiamy na stronę jest bardzo dużo. Polecam wspomniane powyżej potraktować tylko jako inspirację. Wiele z dostępnych narzędzi posiada okres próbny. Dlatego mamy opcję wypróbować je za darmo i jeżeli nam się spodobają – wykupić płatne plany.

Jeżeli chcesz otrzymać od nas poradę dotyczącą rozwiązania, które będzie najlepsze dla Twojej strony – napisz do nas. Na pewno pomożemy, a Ty po wdrożeniu odpowiednich rozwiązań  na pewno odczujesz efekt poprawy komunikacji na linii klient – firma.

Jak ułatwić odwiedzającym kontakt poprzez stronę www? Przeczytaj 3 nasze podpowiedzi.
5 (100%) 2 votes
Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie mogę.
By |2018-06-21T23:50:09+00:0021/06/18|Porady|

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Napisz do Nas!
close slider