
Spis treści
W czym możemy pomóc?
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google daje bez wątpienia możliwość dotarcia do setek nowych klientów każdego dnia. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się bliżej plusom i minusom pozycjonowania strony w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google. Dla osób, szukające wpisy o pozycjonowaniu samemu – przygotowaliśmy wcześniej wpis jak wypozycjonować stronę samemu. W tym wpisie nie będziemy skupiać się na szczegółach dotyczących plusów i minusłów pozycjonowania samemu tylko podejdziemy do tego bardziej ogólnie. Zacznijmy zatem od plusów.
Plusy pozycjonowania stron w Google
- Pozyskujemy nowych klientów z internetu. Jest to chyba najważniejszy aspekt pozycjonowania.
- To klienci szukają twojej strony w internecie. Czyli odwracają się role, to nie ty musisz szukać klientów, a klienci szukają ciebie.
- Klienci szukający twojej firmy, są zdecydowani na daną usługę / towar. To czy kupią u ciebie, to już inna kwestia, ale na pewno interesuje ich ten towar / usługa.
- Możesz klienta obsłużyć poprzez internet / telefon. A przynajmniej najczęściej taka jest pierwsza forma kontaktu, w większości biznesów to plus – jesteś wstanie obsłużyć większą liczbę klientów.
- Cena pozycjonowania jest relatywnie niska. Porównując z innymi formy reklamy jak np. radio / telewizja.
- Zyskujesz wiarygodność. W odczuciu wielu klientów – strony będące wysoko w Google są bardziej wiarygodne.
- Zyskujesz prestiż. Pomyśl, klient szuka wielu różnych produktów / usług… a twoja strona zawsze jest na pierwszym miejscu.
- To nie jest do końca reklama. Wiele osób klikających w wyniki Google nie zdaje sobie sprawy, że strony będące w czołówce wyników są tam dzięki pozycjonowaniu.
- Pozycjonowanie “działa” w każdy dzień tygodnia. Nieważne czy mamy weekend, święta czy koniec roku, przy skutecznym pozycjonowaniu pozycjonowana strona jest po prostu wysoko w Google.
Minusy pozycjonowania stron w Google
- Relatywnie długi czas na osiągnięcie efektu. Wiele branż jest “zabetonowanych” i osiągnięcie wysokich pozycji zajmuje wiele miesięcy.
- Koszty pozycjonowania. Profesjonalne pozycjonowanie nie kosztuje kilkuset złotych. Najczęściej koszt pozycjonowania to koszt powyżej 1000 zł / mc.
- Brak gwarancji. Pozycjonowanie to praca na wyszukiwarce Google, która jest niezależna i żadna firma nie jest wstanie dać gwarancji 1 miejsca. Jeżeli ktoś taką gwarancję daję, należy być szczególnie ostrożnym.
- Stabilność wyników. Dziś nasza strona może być na pierwszym miejscu dla wielu fraz, jutro może się to zmienić… bo zmieni się np. algorytm w Google układający pozycję strony. Dlatego pozycjonowanie powinno być jedną z wielu metod pozyskiwania klientów.
Podsumowanie
Pozycjonowanie ma zdecydowanie więcej plusów niż minusów. Powinniśmy traktować pozycjonowanie jako jedną z form (nie jedyną) pozyskiwania klientów. Dobrze jest połączyć pozycjonowanie np. z prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych lub spróbować wykorzystać jeszcze inne sposoby pozyskiwania klientów << opisaliśmy tu kilkanaście porad. Cena pozycjonowania jest zazwyczaj jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form reklamy, jednak by zlecić to specjalistom musimy się liczyć z wydatkiem min. 1000 zł / miesięcznie.

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Dodaj komentarz