Chcę wiedzieć więcej!

Skuteczne pozycjonowanie strony w Google daje bez wątpienia możliwość dotarcia do setek nowych klientów każdego dnia. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się bliżej plusom i minusom pozycjonowania strony w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google. Dla osób, szukające wpisy o pozycjonowaniu samemu – przygotowaliśmy wcześniej wpis jak wypozycjonować stronę samemu. W tym wpisie nie będziemy skupiać się na szczegółach dotyczących plusów i minusłów pozycjonowania samemu tylko podejdziemy do tego bardziej ogólnie. Zacznijmy zatem od plusów.

Plusy pozycjonowania stron w Google

  • Pozyskujemy nowych klientów z internetu. Jest to chyba najważniejszy aspekt pozycjonowania.
  • To klienci szukają twojej strony w internecie. Czyli odwracają się role, to nie ty musisz szukać klientów, a klienci szukają ciebie.
  • Klienci szukający twojej firmy, są zdecydowani na daną usługę / towar. To czy kupią u ciebie, to już inna kwestia, ale na pewno interesuje ich ten towar / usługa.
  • Możesz klienta obsłużyć poprzez internet / telefon. A przynajmniej najczęściej taka jest pierwsza forma kontaktu, w większości biznesów to plus – jesteś wstanie obsłużyć większą liczbę klientów.
  • Cena pozycjonowania jest relatywnie niska. Porównując z innymi formy reklamy jak np. radio / telewizja.
  • Zyskujesz wiarygodność. W odczuciu wielu klientów – strony będące wysoko w Google są bardziej wiarygodne.
  • Zyskujesz prestiż. Pomyśl, klient szuka wielu różnych produktów / usług… a twoja strona zawsze jest na pierwszym miejscu.
  • To nie jest do końca reklama. Wiele osób klikających w wyniki Google nie zdaje sobie sprawy, że strony będące w czołówce wyników są tam dzięki pozycjonowaniu.
  • Pozycjonowanie “działa” w każdy dzień tygodnia. Nieważne czy mamy weekend, święta czy koniec roku, przy skutecznym pozycjonowaniu pozycjonowana strona jest po prostu wysoko w Google.

Minusy pozycjonowania stron w Google

  • Relatywnie długi czas na osiągnięcie efektu. Wiele branż jest “zabetonowanych” i osiągnięcie wysokich pozycji zajmuje wiele miesięcy.
  • Koszty pozycjonowania. Profesjonalne pozycjonowanie nie kosztuje kilkuset złotych. Najczęściej koszt pozycjonowania to koszt powyżej 1000 zł / mc.
  • Brak gwarancji. Pozycjonowanie to praca na wyszukiwarce Google, która jest niezależna i żadna firma nie jest wstanie dać gwarancji 1 miejsca. Jeżeli ktoś taką gwarancję daję, należy być szczególnie ostrożnym.
  • Stabilność wyników. Dziś nasza strona może być na pierwszym miejscu dla wielu fraz, jutro może się to zmienić… bo zmieni się np. algorytm w Google układający pozycję strony. Dlatego pozycjonowanie powinno być jedną z wielu metod pozyskiwania klientów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie ma zdecydowanie więcej plusów niż minusów. Powinniśmy traktować pozycjonowanie jako jedną z form (nie jedyną)  pozyskiwania klientów. Dobrze jest połączyć pozycjonowanie np. z prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych lub spróbować wykorzystać jeszcze inne sposoby pozyskiwania klientów << opisaliśmy tu kilkanaście porad. Cena pozycjonowania jest zazwyczaj jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form reklamy, jednak by zlecić to specjalistom musimy się liczyć z wydatkiem min. 1000 zł / miesięcznie.

Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie pomogę.