
Spis treści
W czym możemy pomóc?
Tworząc stronę, a na niej prezentując ofertę naszych usług najczęściej mamy na celu pozyskanie klienta, a przynajmniej osobę zainteresowaną współpracą z nami. Najczęściej nasza strona nie jest jedyną, którą odwiedza nasz potencjalny klient. Poza oferowanym produktem bardzo ważne jest by miał możliwość bardzo łatwego skontaktowania się z nami. Obecnie umieszczenie wszystkich danych kontaktowych w zakładce kontakt to trochę za mało. Pewien procent osób zamiast przechodzić na zakładkę kontakt będzie wolało zamknąć naszą stronę i przejść do konkurencji. Dlatego tak ważne jest ułatwianie kontaktu z nami osobom odwiedzającym naszą stronę internetową. Jak tego dokonać? Poznaj 3 sposoby:
1. Wykorzystaj górną belkę strony na umieszczenie na niej kontaktu
Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest dodanie adresu e-mail oraz telefonu do górnej belki strony / menu. Odpowiednio zaprojektowana górna belka może być “przyklejona” do górnej części ekranu. Odwiedzający nawet przewijając długą stronę, będzie mieć zawsze dane kontaktowe pod ręką.
Uwaga: Pamiętajmy by numer telefonu był klikalny, jest to niezwykle istotne szczególnie na urządzeniach mobilnych, gdzie przekopiowanie numeru telefonu – w szczególności przez osoby starsze, na urządzeniu mobilnym może być sporym problemem. Wtedy możemy spodziewać się, że nasza strona zostanie zamknięta i nasz potencjalny klient przejdzie do konkurencji. To samo dotyczy klikalnych adresów e-mail.
Przykład przyklejonej górnej belki:
2. Czat na stronie – bardzo wygodna forma kontaktu
Wykorzystaj dostępne rozwiązania by wyświetlić (najczęściej w dolnym-prawym rogu) czat. Jest to szczególnie istotne jeżeli oferujemy bardziej złożonych produktach. Jesteśmy wstanie od razu rozwiać wątpliwości i odpowiedzieć na pytania potencjalnego klienta. Zdobywamy przez to opinię eksperta, a szybko rozwiana obawa może skutkować natychmiastowym zakupem. Dostępnych systemów czatów jest bardzo wiele – możemy skorzystać z nowej opcji messengera na stronie www, dostarczonego oo Facebooka. Więcej na oficjalnej stronie.
Widok messengera na stronę www:
Inne dostępne systemy to m.in SmartSupp, który jest zarówno w opcji darmowej jak i płatnej. Za 30zł dostajemy kolejne funkcjonalności.
System czat SmartSupp prezentuje się tak w sytuacji gdy nie ma konsultanta:
Warto przetestować czy w naszej działalności czat na stronę internetową okaże się strzałem w dziesiątkę, czy tylko zbędnym elementem.
3. Oddzwonimy w 28 sekund, czyli systemy do wykonywania automatycznych połączeń telefonicznych
Najpopularniejszym z systemów jest obecnie Call Page, jednak alternatyw jest znacznie więcej jak np. Czater. Jak działa taki system? Odwiedzający stronę wystarczy, że wpiszę swój numer telefonu, a system zacznie inicjować połączenie naszego konsultanta z potencjalnym klientem. Jest to bardzo wygodne narzędzie, jednak musimy pamiętać by mieć osobę odpowiedzialną za kontakt telefoniczny. Jeżeli nie mamy o określonych godzinach nikogo pod telefonem, nie ma się co martwić – system też znalazł rozwiązanie, pojawi się okienko jak to poniżej. Osoba będzie wybierze godzinę w kolejnym dniu i wtedy odbędzie się rozmowa.
Podsumowując
Warto pomyśleć o ułatwieniu kontaktu osobom odwiedzającym naszą stronę internetową już na etapie jej projektowania. Są to często elementy, których stworzenie nie będzie dodatkowo płatne lub niewiele, a w perspektywie czasu odpowiednia budowa strony będzie dla nas zdobywać klientów.
Dodatkowych narzędzie zewnętrznych, które wszczepiamy na stronę jest bardzo dużo. Polecam wspomniane powyżej potraktować tylko jako inspirację. Wiele z dostępnych narzędzi posiada okres próbny. Dlatego mamy opcję wypróbować je za darmo i jeżeli nam się spodobają – wykupić płatne plany.
Jeżeli chcesz otrzymać od nas poradę dotyczącą rozwiązania, które będzie najlepsze dla Twojej strony – napisz do nas. Na pewno pomożemy, a Ty po wdrożeniu odpowiednich rozwiązań na pewno odczujesz efekt poprawy komunikacji na linii klient – firma.

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Bardzo ciekawe rozwiązania lecz na ten moment istnieje o wiele więcej rozwiązań bardziej zaawansowanych i tańszych. Pracowałem w wypożyczalni samochodów i przerobili dosłownie wszystkie programy aż znaleźli odpowiedni. Wszystkie największe firmy w Polsce brały ogromnie pieniądze.