pozycjonowanie-2018
Potrzebuję pomocy z pozycjonowaniem!

Pozycjonowanie strony w 2018 roku znacząco różni się od działań, które wykonywane były 5-10 lat temu. Można z pewnością napisać, że jest to już zupełnie coś innego. Nawet działania, które były jeszcze dość skuteczne 1-2 lata temu, dziś mogą nie działać lub działać bardzo słabo. Ważne jest zatem, by zdobywać informację o pozycjonowaniu z bieżących źródeł, a nie z poradników czy blogów, które były pisane wiele lat temu. Opisane tam działania mogły w chwili pisania ich być skuteczne, teraz mogą powodować zagrożenie dla strony.

Jak pozycjonować stronę w 2018 roku?

Dawniej pozycjonowanie bazowało na linkach, były one kluczem do sukcesu. Na początku liczyła się praktycznie tylko ich ilość, następnie trzeba było zwracać też uwagę na jakość. Obecnie poza ilością i jakością linków, liczy się content – czyli zawartość strony. Jest to warunek konieczny by wypozycjonować stronę. Nie mając na stronie dobrze przygotowanych treści, możesz zapomnieć o skutecznym pozycjonowaniu strony na średnio ciężkie i ciężkie frazy. Możesz jedynie próbować odnieść sukces na bardzo łatwe słowa kluczowe.

Linki nadal są ważne, jednak ich ilość nie jest już tak istotna w przypadku słabiej przygotowanej strony. Dlatego, jeżeli mamy określony czas na pozycjonowanie, przeznaczmy jego sporą część na tworzenie wartościowych treści dla pozycjonowanej strony. Co ważne starajmy się w przygotowanych treściach zamieszczać w sposób naturalny linki do podstron, które odgrywają w naszym procesie pozycjonowania kluczową rolę.

Kluczowe strony z punktów widzenia pozycjonowania, to te które oferują nasz produkt czy usługę. Warto by właśnie ta strona była wskazywana w artykułach, które pobocznie nawiązują do jej tematu. Co ważne, taka kluczowa strona powinna poza merytorycznym przygotowaniem być też zoptymalizowana pod pozycjonowaną frazę. Optymalizacja to w głównej mierze odpowiednie nasycenie słowami kluczowym, tu należy pamiętać, żeby używać jej w wielu formach i odmianach, a nie jedynie w tej formie, którą chcemy pozycjonować. Kolejny ważny aspekt optymalizacji to ilość treści. O ile dla użytkowników, może wystarczyłoby kilka zdań i cena, to roboty Google oceniające jakość strony biorą pod uwagę również typowo ilościowy wskaźnik. Dlatego poza merytorycznym aspektem treści ważna jest jej ilość. Ile powinno być treści na danej podstronie? Dużo zależy od branży i tego ile konkurencyjne strony jej posiadają. Jednak, jeżeli subiektywnie miałbym doradzić, to stawiałbym na minimum 3000 znaków.

Przykład strategii pozycjonowania

Chcąc pozycjonować auto serwis mechaniczny, naszą kluczową frazą w połączeniu z lokalizacją zakładu mogłaby być np. “mechanik Warszawa”. Zastanówmy się jakie treści możemy stworzyć, które będą powiązane z naszą działalnością. Mogą to być wszelkiego rodzaju artykuły z poradą, jak usunąć usterki w samochodzie. A w artykułach powinniśmy sprytnie polecać mechanika z Warszawy, który pomoże nam, czyli linkować do swojej podstrony z naszą główną ofertą. Lista tematów jest praktycznie nieskończona, można opisywać np. objawy usterek, porady zależne od sezonu. Zawsze można też przedstawiać realizacje jakie wykonujemy, dobrze jest wykonywać przy nich zdjęcia by wzbogacić artykuł o inne formy contentu jak zdjęcia czy materiały wideo. Więcej pomysłów znajdziesz w innym moim wpisie – jak rozbudować stronę o nową treści.

Dzięki takim treściom i wykonanym w nim linkowaniu wewnętrznym stawiamy solidną podstawę dzięki, której zdobyte później linki będą bardzo skutecznie podnosić pozycję naszej strony.

Jak pozyskiwać linki do naszej strony?

Jest to bardzo obszerny temat i jeżeli nie mamy zbyt dużego doświadczenia w tej kwestii, warto trzymać się kilku zasad:

  • nie kupuj linków, a na pewno nie w dużej ilości. Wszelkie oferty kupna 500, 2000, 10`000 linków prawie na pewno zaszkodzą stronie, a w najlepszym wypadku nie pomogą.
  • staraj się pozyskiwać linki tematyczne. Czyli ze stron o podobnej tematyce np. z blogów hobbistycznych związanych z pozycjonowaną działalnością.
  • staraj się regularnie pozyskiwać linki. Czyli postaw sobie za cel pozyskania np. 2-5 linków tygodniowo i tego się trzymaj przez kilka miesięcy.
  • zleć pozyskiwanie wartościowych linków agencji z dużym doświadczeniem.
  • starać się tworzyć treści, które zachęcą innych do naturalnego linkowania do twojej strony np. z prywatnych blogów, forów.

Ucz się pozycjonowania cały czas

To co dziś jest skuteczne, za kilka tygodni, miesięcy może już nie przynosić zadowalających rezultatów. Dlatego pamiętaj by cały czas śledzić fora oraz blogi związane z pozycjonowaniem, tak jak np. nasz blog. Skupiaj się na rozwinięciu zarówno skutecznych strategii optymalizacji, rozbudowy strony jak i na link buildingu, czyli pozyskiwaniu linków.

Przejrzyj wcześniejszy mój wpis składający się z wielu pytań, które mogą służyć jako porady jak za darmo wypozycjonować stronę internetową. Dzięki zdobywaniu wiedzy z kilku dziedzin związanych bezpośrednio i pośrednio z pozycjonowaniem, będziesz wstanie samodzielnie optymalizować i pozycjonować swoją stronę.

Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie pomogę.