
Spis treści
W czym możemy pomóc?
Co zazwyczaj znajduje się na stronach firmowych? Strona główna, oferta, w której często znajdują się podstrony ze szczegółową ofertą, zakładka o firmie i kontakt. Czasem znajdziemy również galerię zdjęć, referencję, portfolio oraz realizację. Zazwyczaj zawartość tych zakładek jest napisana bardzo formalnie, słowa są wyważone. W świecie potocznie powiedzielibyśmy, że wręcz „sztywne”.
Takie są realia większości stron internetowych. Bardzo często nawet jeżeli dział marketingowy chciałby trochę bardziej poszaleć, to właściciel czy prezes nie zezwoli na zbyt dużą śmiałość w treściach. Jakimi prawami rządzi się blog firmowy ? I czy w ogóle warto go posiadać? Plusów posiadania firmowego bloga jest tak wiele, że wręcz dziwić się można czemu każda firma go nie posiada. Zacznijmy zatem od tego czemu warto posiadać bloga firmowego.
Pozycjonowanie po raz pierwszy – długi ogon
Blog i pozycjonowanie przewinie się w tym wpisie kilkukrotnie. Nastały czasy kiedy Google wręcz uwielbia treść i na wiele zapytań wyświetla porady w artykułach, a nie podstrony z ofertami firmy. Warto to wykorzystać i to na kilka sposobów. W zakładce usługi najczęściej mamy tylko jedną zakładkę o danym produkcie. W przypadku bloga, przy odrobinie kreatywności jesteśmy wstanie o danym produkcie napisać kilka wpisów i za każdym razem poruszać inne jego aspekty. Osoba sprawnie pisząca i mająca pojęcie o pozycjonowaniu będzie przemycać słowa, które mogą wpisywać nasi potencjalni klienci. Dzięki temu mamy możliwość dotrzeć do wielu osób na różny sposób szukający produktu, który sprzedajemy. Słowa które są rozwinięciem głównego bazowego słowa, które pozycjonujemy to tzw. długi ogon. Przykłady słowa głównego “pozycjonowanie” oraz przykład jak może wyglądać długi ogon ze słowem pozycjonowanie: “tanie pozycjonowanie stron internetowych w Katowicach“.
Pozycjonowanie po raz drugi – linkowanie wewnętrzne
Dodając wpisy pamiętajmy, że możemy w nich dodać link. Będzie mógł on w naturalny sposób przenieść osobę czytającą tekst np. poradnikowy do podstrony z produktem, który można tam już kupić. Taką strategię wykorzystuje wiele firm np. Allegro: https://allegro.pl/artykul/10-polecanych-telewizorow-na-rok-2018-mGKDGMj00Sd przedstawiając polecane modele telewizorów na rok 2018, podaje również do nich linki, gdzie można dokonać ich zakupu. Przemycony został, również link do głównej kategorii z telewizorami.
Ważnym elementem tego rozwiązania jest również pozyskiwanie linków wewnętrznych, czyli takich które wspomagają pozycjonowanie tych cięższych produktowych fraz. Powyżej wspomniana fraza “telewizor”.
Pozycjonowanie po raz trzeci – bonus za świeżą treść
Google już od dawna informował, że lubi jak na serwisach pojawiają się nowe treści. Mając względnie stałą ofertę naszych produktów, ciężko jest w podstawowych zakładkach strony zmieniać treść, bądź dodawać nową. Na bloga możemy wrzucać różnego rodzaju treści, które będą przez Google docenione i zostaniemy pośrednio wynagrodzeni lepszymi pozycjami na pozycjonowane frazy.
Pozycjonowanie po raz czwarty – pozyskiwanie linków
Na blogu jesteśmy wstanie wrzucić pewne ciekawostki, nowości – treść która może wzbudzić duże zainteresowanie osób nawet niezainteresowanych produktami. Czasem mówi się o efekcie wykopu. Czyli nasz link zostaje opublikowany na serwisy typu wykop, joemonster. Z nich często blogerzy czerpią inspirację i jest duża szansa, że kolejne serwisy zaczną zamieszczać link do naszego serwisu. A to jest ten rodzaj linków, o które Google chodzi – czyli naturalne, dodawane przez innych.
Zbieranie adresów email do newsletteru
Poprzez blog dużo łatwiej jesteśmy wstanie zbierać dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami – newsletter. Do zapisania się osób może skłonić jakiś bonus, bądź informacja, że będziemy informowali zapisanych o nowościach na blogu. Sprawny marketingowiec będzie wstanie w takim mailu przekazać informację również o aktualnych promocjach i ciekawych produktach. Ważne by blog zawierał informację, które zachęcą odwiedzających do zapisania się na newsletter.
Po ludzku do klienta, czyli mniej oficjalny język
Są osoby, które lubią czytać suche fakty pisane oficjalnym językiem, ale jest też wiele osób chcących przeczytać coś od człowieka, czyli z subiektywną oceną i emocjami. Dzięki stronę z blogiem firmowym jesteśmy wstanie dotrzeć do każdej z tych grup osób. Prowadząc regularnie blog i zdobywając swoich fanów mamy szansę sprzedawać produkty nawet po wyższej cenie niż konkurencja, a nabywca z racji przywiązania do nas będzie wstanie zapłacić więcej, tylko dlatego, że produkt jest od nas. Jeśli nam ufa i wie, że zamówienie i obsługa będzie wykonywana przez normalnego człowieka z imienia i nazwiska, a nie bliżej nieokreśloną obsługę.
Kreowanie wizerunku eksperta
Przekazywanie wielu informacji, porad, nowości – sprawi, że czytający naszego bloga będą wiedzieli, że mają do czynienia z osobą, która zna się na rzeczy. Dzięki temu przedstawiając raport, czy sugestię co należałoby kupić, mamy duże prawdopodobieństwo, że przekonamy taką osobę do zakupu określonego towaru. Pomyślmy sami ile razy szukaliśmy w internecie najlepszego telewizora / radia / zmywarki / telefonu itp. i trafiliśmy na bloga gdzie ekspert tłumaczył, który produkt warto kupić.
Przekazywanie wiedzy i informacji mniej formalnych
Czyli połączenie kilku wcześniej wspomnianych aspektów. Jesteśmy wstanie przekazywać z jednej strony wiedzę, ale niekoniecznie w sposób formalny. Możemy przedstawiać informacje mniej formalne jak np. imprezy firmowe czy eventy, na których jesteśmy. Dzięki temu przedstawiamy się jako normalni ludzie. I w przypadku sytuacji kryzysowej np. obsuwa w dostawie produktu, która wypadła po imprezie firmowej z okazji urodzin firmy może ujść nam płazem. Bo jednak ludzie wiedząc co się stało mogą okazać więcej wyrozumiałości, niż gdy usłyszą bezduszne „były problemy z przesyłką”. W dodawanych wpisach możemy również pochwalić się wykonanymi zleceniami, które w odpowiednio napisanej formie będą miały również pozytywny wpływ na elementy związane z pozycjonowaniem serwisu.
Podsumowując
Blog firmowy to uniwersalne narzędzie służące zarówno do reklamy i promocji jak i budowani relacji z klientami. Jeżeli jeszcze nie masz firmowego bloga, to koniecznie powinieneś go założyć załóż.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w jego założeniu, bądź potrzebujesz wsparcie w pisaniu treści – napisz do nas biuro@s90.pl , pomożemy 🙂 !

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Zgadzam się, firmowy blog powinna mieć każda firma. Jest z tym trochę roboty, szczególnie by regularnie publikować treści, ale się opłaca.
A te min. 3-4 wpisy miesięcznie przydałoby się dodać.
Proszę o przedstawienie oferty na prowadzenie bloga firmowego.
Zdecydowanie blog firmowy zwiększa szanse na lepsze wyniki SEO i ociepla wizerunek firmy. Must have każdej chcącej się rozwijać firmy.