Pozycjonowanie strony internetowej to nabranie kompetencji w wielu dziedzinach. Pokaże Ci w tym wpisie jakie kompetencje krok po kroku należy zdobyć by samodzielnie pozycjonować stronę www. Na starcie trzeba zaznaczyć, że samodzielne pozycjonowanie strony wymaga dużo czasu, szczególnie jeżeli zamierzasz konkurować z liderami w swojej branży. Pamiętaj, że najważniejsze przed rozpoczęciem działań jest ustalenie sobie celów oraz zbudowania planu działania. Ten wpis pokaże Ci jak można podejść do tematu pozycjonowania w 4 krokach.
Krok pierwszy – zaplanuj pozycjonowanie.
Na początku potrzebujesz przygotować sobie skuteczną listę słów do pozycjonowania. Przede wszystkim musisz pomyśleć o tym jakie usługi chcesz wypozycjonować. Następnie zestawić to z tym co ludzie wpisują w wyszukiwarkę Google. Niektóre frazy, które wymyślisz mogą fajnie brzmieć, możesz myśleć, że będą szukane przez tysiące internautów… a okaże się, że nikt poza Tobą tak by nie szukał usługi, które świadczysz. By zweryfikować, czy dobrze myślisz użyć Plannera Słów Google, dzięki niemu zobaczysz ile potencjalnie zainteresowanych osób możesz pozyskać dzięki danej frazie. Do dobrania większej liczby trafionych słów skorzystaj również z innych narzędzi. We wcześniejszym wpisie opisałem narzędzia, które pomogą w planowaniu słów do pozycjonowania. Skorzystaj z informacji z poprzedniego wpisu by dowiedzieć się więcej na ten temat.
Gdy już będziesz mieć swoją listę słów kluczowych, czas skupić się na stronie, którą będziesz pozycjonować.
Krok drugi – przygotuj stronę do pozycjonowania
Jeżeli nie masz jeszcze strony internetowej musisz pomyśleć o jej stworzeniu. Na tym etapie będziesz potrzebować zdobyć wiedzę na temat tworzenia strony przyjaznej dla wyszukiwarki Google. Chcąc mieć dobrą stronę do pozycjonowania, przeczytaj wpis z którego dowiesz się na co zwracać uwagę tworząc stronę. Unikniesz podstawowych błędów jakie robią osoby zaczynające smiewoją przygodę z tworzeniem stron. Jeżeli stwierdzisz, że chcesz ten krok zlecić firmie, która przygotuje stronę za ciebie, na pewno zyskasz sporo czasu. Jednak i zlecenie projektowania strony może wiązać się z ryzykiem. Cena nie jest wyznacznikiem dobrej strony, możesz zlecić stworzenie strony za duże pieniądze i mieć ją niedostosowaną do pozycjonowania. Szczególnie uważaj zlecając stworzenie strony za niewielkie pieniądze, możesz z dużo większym prawdopodobieństwem spodziewać się stworzenia strony niskiej jakości. We wpisie: na co zwracać uwagę zlecając stworzenie taniej strony internetowej poruszyłem 11 najczęściej spotykanych problemów na jakie możesz natrafić. Zapoznaj się z nimi, a może właśnie one ochronią cię od utraty pieniędzy.
Niezależnie czy sam będziesz robić stronę, czy zlecisz ją firmie – stronę trzeba zoptymalizować. A przyjazna strona pod pozycjonowanie, to nie to samo co zoptymalizowana strona. Optymalizacja strony wynika z fraz jakie będziesz pozycjonować. Dlatego optymalizacja wiąże się z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych oraz dostosowaniem wielu elementów na stronie m.in. nagłówków, zdjęć, tytułów pod te frazy. Prawie zawsze strona wymaga stworzenia dodatkowych – dedykowanych treści typowo pod frazy, które będziemy pozycjonować.
Krok trzeci – link building, czyli pozyskiwanie linków
Jedna z najbardziej skomplikowanych i wymagających czynności. Z jednej strony przy dobrze przygotowanej stronie, z dużą liczbą treści – może okazać się, że pozyskanie nawet niewielkiej liczby linków sprawi, że na wiele prostych fraz możemy pojawić się w czołówce wyników Google. Z drugiej strony, co z cięższym frazami oraz skąd pozyskiwać linki? Sposobów na pozyskanie linków jest bardzo wiele i poza najpopularniejszymi miejscami na link np. katalogi firmowe, artykuły sponsorowane, komentarze czy fora dyskusyjne, każdy pozycjoner ma swoje “tajne” miejscówki na linki. Tajność nie polega na tym, że są one jakieś magiczne, tylko głównie chodzi o to, że serwis, z którego można pozyskać link, nie trafił do szerszego grona osób zajmujących się pozycjonowaniem i nie jest zasypany innymi linkami. Jeżeli kilku pozycjonerów zaczęłoby się chwalić publicznie, że z danej strony można mieć mocny link – natychmiast kolejni zaczną dodawać. W niektórych przypadkach przy dużym napływie nienaturalnych linków właściciele serwisu mogą po prostu wyłączyć opcję dodawania/prezentowania linków. I wtedy nasza super miejscówka na linka przepada.
Dlatego ważne jest by przeglądać strony, najlepiej względnie pokrewne tematycznie i patrzeć, czy da się umieścić tam link do naszej strony.
Krok czwarty – mierz efekty swojej pracy
Monitoruj czy idziesz w dobrą stronę. Warto pozycjonowaną listę słów wrzucić do systemu, który codziennie sprawdzi pozycję strony w Google – np. Seo-stat.pl. Taki darmowy system monitorujący frazy sprawdzi je codziennie, w tym do 20 fraz można monitorować całkowicie za darmo. Co daje takie monitorowanie pozycji? Widzimy jak efekty pozycjonowania przekładają się na np. sprzedaż naszych produktów, ile mamy dziennie oglądających naszą stronę. Możemy dzięki temu zobaczyć jak efekty naszej pracy przekładają się na pozycję strony, a pozycja strony na ruch na stronie i sprzedaż oferowanych usług. Motywacja do dalszej pracy jest na pewno niezbędna, a coraz lepsze pozycję na pewno wpłyną pozytywnie na nasz zapał do pracy.
Podsumowanie
Pozycjonowanie strony, o ile na początku może być wciągającym zajęciem, to na dłuższą metę może okazać się żmudne i czasochłonną pracą. Głównie sprowadza się do optymalizacji strony, rozbudowy o tematyczne i wartościowe treści, oraz pozyskiwanie tematycznych, mocnych linków. Może okazać się, że po kilku tygodniach/miesiącach i spadku zapału będziesz potrzebować wsparcia. W takim przypadku zawsze możesz pozyskać wsparcie od nas. Możemy pomóc w przygotowywaniu nowych treści na stronę, oraz pozyskiwaniu linków, szczególnie wartościowych linków z naszych stron. Zapraszamy do kontaktu.

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Ważna jest systematyczność w działaniu, bez tego niestety nawet najlepsza strategia może nie zadziałać.
Potwierdzam, że seo-stat bardzo dobrze sprawdza się do analizowania postępów pozycjonowania + np. jeszcze SEMSTORM w ujęciu ogólnym.
Krok drugi czyli budowa strony jest obecnie fundamentem skutecznego pozycjonowania. Dodatkowo na samej budowie nie można poprzestać. Ważna jest jej ciągła rozbudowa i dodawanie nowych treści. Obecnie content is king jak to mówią, linki stają się dodatkiem – niezbędnym dla osiągania czołowych pozycjach przy najcięższych pozycjach, ale jednak pozycjonowanie bez dobrej treści praktycznie jest już nie możliwe, szczególnie w długiej perspektywie, a nie tylko chwilowych efektów, które czasem można osiągnąć przez pewne triki.
Pozycjonowanie nie jest takie prostę jak się wydaje, niestety takie 4 kroki to tylko bardzo szeroki zarys.
W praktyce wiele, wiele pracy nas czeka by móc osiągnąć satysfakcjonujące nas pozycje..
Obecnie w dobie content marketingu samo tworzenie tekstów to spory wydatek, no chyba, że planujemy wszystko wykonywać sami, ale wtedy obawiam się, że może nam trochę życia braknąć.
Polecam mieć dobry zespół do ogarnięcia pozycjonowania w Google, bez tego utkniemy na lata 😉