słowa kluczowe
Napisz do nas

Dziś dowiesz się, jak przygotować dobrą listę słów kluczowych, którą będzie można później wykorzystać na potrzeby pozycjonowania, content marketingu i kampanii linków sponsorowanych Adwords. We wcześniejszym wpisie poruszyłem kwestię doboru słów do pozycjonowania pod kątem zarówno ich doboru, jak i tego, na co zwrócić uwagę zbierając słowa. Dziś skupimy się na technicznych aspektach tego, jak taką listę zbudować i jakie narzędzia do tego wykorzystać. We wisie podam konkretne narzędzia, z których sami w firmie korzystamy. Po przeczytaniu każdy będzie mógł przygotować swoją listę kilkudziesięciu, a nawet kilkuset słów kluczowych.

Od czego zatem zacząć?

Skorzystaj ze swojej strony

Zobacz jakie oferujesz usługi, jakie masz towary. Dzięki temu będziesz w stanie przygotować początkową listę kilku-kilkunastu słów, które na początku będą zupełnie wystarczające. Zadaj sobie pytanie:

Co wpisałbym w wyszukiwarkę Google chcąc znaleźć produkty z mojej strony.

To naprawdę kluczowe pytanie, które powinno wygenerować nam sporą liczbę słów kluczowych. Co zrobić z taką listą dalej?

Wykorzystaj najpopularniejsze, ogólnodostępne, darmowe narzędzie w internecie…

Google podpowie kolejne słowa kluczowe do pozycjonowania

podpowiedzi Google

Zazwyczaj wpisując popularne słowa w wyszukiwarkę Google na samym dole, pod wynikami mamy sugerowane inne słowa, które mogą nam się przydać. Jeżeli zaproponowane słowa pasują do tego co oferujemy… dodajmy takie słowa do naszej listy fraz.

Inne darmowe narzędzia, które pomogą zbudować listę słów do pozycjonowania

  • Ubersuggest – na tej stronie znajdziemy stronę, która podpowie nam wiele słów kluczowych, zarówno z podpowiedzi Google jak i z plannera Google Adwords. Najważniejsze zalety poza ogromną liczbą podpowiedzi, to obsługa języka polskiego, możliwość filtrowania fraz po danym słowie. Możemy również filtrować po słowie, które nie chcemy by pojawiało się na liście fraz. Narzędzie jest łatwe w obsłudze i na pewno każdy da radę dzięki niemu wzbogacić swoją listę fraz.
    Ubersuggest
  • AnswerThePublic – narzędzie, które podobnie jak poprzednie wyświetli nam dużą listę podpowiedzi. Na podstawie podpowiedzi Google. Co daje więcej? Przede wszystkim zestawia naszą frazę z najczęstszymi słowami tworzącymi pytania np. jak?, który?, czemu?, kiedy?, które?, gdzie?, co?, w jaki sposób?

answer the public

  • keywordtool.io – kolejne narzędzie, dzięki któremu będziemy mogli pobrać listę pokrewnych fraz do wpisanej. W wersji darmowej mamy opcje filtrowania, sortowania oraz pobrania wybranych fraz. Dostępne są również propozycje pytań z słowem kluczowym. Podgląd konkurencyjności i stawek za kliknięcie jest dostępny w opcjach płatnych.

keywordtool

  • Planner słów kluczowych Google – narzędzie, z którego korzystają prawie wszystkie osoby związane z tematyką SEO/SEM. Narzędzie pozwala nam zaplanować listę słów do kampanii AdWords. Możemy oczywiście te frazy wykorzystać również do przygotowania listy słów kluczowych do pozycjonowania. Przy każdym słowie mamy informację o tym ile razy jest średnio miesięcznie wyszukiwane, jak jest konkurencyjne i ile będzie kosztować nas kliknięcie w naszą reklamę w przypadku reklamy AdWords (dane szacunkowe).

Planner słów kluczowych Google

  • Google Search Console – narzędzie ma tą przewagę nad poprzednimi, że wie po jakich słowach nasza strona już obecnie wyświetla się w Google. Dlatego przeglądając listę fraz, możemy znaleźć takie, które są na dalszych miejscach a generują dużą liczbę wyświetleń stron. Dobrym rozwiązaniem jest skupić się na takich frazach, by poprawić ich pozycję w Google.

google-search-console

Płatne narzędzia do budowania listy słów pod pozycjonowanie

  • semstorm – narzędzie, dzięki któremu sprawdzimy jaką pozycję ma nasza strona w wyszukiwarce Google na popularne frazy. Dane są orientacyjne, ponieważ system aktualizuje pozycję nie w czasie rzeczywistym. Jednak tu nie chodzi nam o monitorowanie pozycjonowanych fraz, a chcemy by narzędzie pokazało nam, na jakie frazy nasza strona jest daleko w wynikach, a są to słowa z potencjałem. Dzięki wnikliwej analizie naszej strony, oraz co chyba ważniejsze stron konkurencyjnych. Możemy przygotować dużą liczbę fraz do pozycjonowania naszego serwisu. Narzędzie nie jest bardzo drogie, kosztuje 34 zł netto miesięcznie a potencjał ma duży.

słowa kluczowe z semstorm

  • majesticSEO – kolejne płatne narzędzie, które częściej jest wykorzystywane do analizy linków. Jednak możemy również sprawdzić po jakich słowach pozyskiwane są linki do naszej, jak i do konkurencyjnych stron. W skrócie pisząc, poznajemy frazy, po których pozycjonuje się nasza konkurencja. Warto skorzystać z takiego zestawienia i rozbudować naszą listę o kolejne słowa kluczowe. Dodam, że narzędzie jest już bardziej kosztowe – cena zaczyna się od 40 Euro/miesięcznie. Do samej budowy listy słów kluczowych narzędzie nie jest konieczne, większy potencjał ma przy analizie linków i to powinien być jego główny powód zakupu. Dlatego, jeżeli ktoś ma dostęp do tego narzędzie może przy okazji korzystać z funkcji analizy anchorów i wykorzystać do budowy listy słów kluczowych.

majesticseo-slowa-kluczowe

Podsumowanie sposobów przygotowania listy słów kluczowych

Propozycję słów kluczowych do pozycjonowania może przygotować nam większość firm zajmujących się pozycjonowaniem. W tym też nasza. Jeżeli jednak mamy trochę czasu i opcjonalnie możemy wydać trochę pieniędzy na narzędzia płatne, nic nie stoi na przeszkodzie by samemu je przygotować, taką listę słów będziemy mogli zlecić do pozycjonowania. Przeczytaj wcześniej nasz wpis o zlecaniu pozycjonowania: Zlecę pozycjonowanie. Ile to kosztuje? Co warto wiedzieć? lub możesz sam spróbować swoich sił. Najbezpieczniejszą metodą na poprawę pozycji na wybrane słowa twojej strony jest tworzenie wartościowych treści. Najprościej nowe treści będzie tworzyć w postaci wpisów na bloga firmowego – przeczytaj czemu warto go prowadzić. A samo pozyskiwanie linków, o ile nie masz o tym dużo wiedzy – polecam pozostawić osobom bardziej wyspecjalizowanym, ponieważ szybkie próby pozyskania setek/tysięcy linków mogą skończyć się niekorzystnie dla strony.

Na koniec dodam, że lista słów nasza firma przygotuję za darmo. Dlatego zachęcam do kontaktu z nami i wykorzystania naszej wiedzy.

Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie pomogę.