pozycjonowanie-w-30-min

Często znajome osoby, które mają swoją stronę pytają mnie jak ją wypozycjonować? Na czym to polega oraz jak mogliby to zrobić samemu. Jeżeli chociaż trochę znasz tematykę pozycjonowania wiesz, że pozycjonowanie to mozolny proces i nie da się strony wypozycjonować w ciągu kilkudziesięciu minut. Jedak zastanowiłem się dłużej i stwierdziłem, że postaram się przygotować krótką listę działań, którą każdy znający podstawy zarządzania stroną jest wstanie wykonać w ciągu około 30 minut. Zmiany te powinny w perspektywie kilku-kilkunastu dni wpłynąć na poprawę pozycji w wynikach Google, oraz stanowić punkt początkowy do dalszych działań.

Mamy 30 minut, jak wykorzystać ten czas na poprawę pozycji w Google?

1. Sprawdź tytuł strony.

Zacznijmy od tytułu strony. Ważne jest by w tytule (TITLE) strony znajdowała się fraza na której nam najbardziej zależy. Jeżeli jej nie ma – napisz ją, najlepiej w dokładnie takiej formie jaką wpisują potencjalne osoby w Gooogle. Można też użyć kilku słów / fraz. Pamiętaj jednak, że jest to tytuł strony, a nie zlepek słów, które chcesz wypozycjonować. Postaraj się by tytuł był bardziej hasłem reklamowym, tworzył logiczny ciąg wyrazów.

Tak nie rób: Buty, buty męskie, buty damskie, buty na obcasie, szpilki.

Tak możesz zrobić: Buty męskie i damskie – szpilki i na obcasie. Sklep z butami XYZ.

Postaraj się zmienić tytuł dla każdej podstrony, na której ci zależy. Jeżeli korzystasz z CMS WordPress zainteresuj się takimi wtyczkami jak All in One SEO lub Yoast SEO

2. Sprawdź czy treści na twojej stronie są unikalne

Czy jesteś pewien, że wszystkie teksty na twojej stronie są tylko na niej? Jak to sprawdzić? Jest do tego kilka narzędzi, ale nie mamy na to czasu. Weź z danego tekstu na swojej stronie – fragment (najlepiej ze środka tekstu) około 5-7 wyrazów i wklej je w Google z cudzysłowu. Jeżeli pogrubiony fragment pojawi się nie tylko na twojej stronie, może to oznaczać, ze będziesz musiał zaplanować napisanie nowego tekstu.

Powyżej zrzut ekranu na którym widać, że dany tekst pojawia się na kilku stronach. Jeżeli nie masz dużo treści na stronie – napisz ją jeszcze raz, przeredaguj tekst. Lepiej mieć krótki, ale własny tekst, niż długi ale skopiowany z innej strony. Napisanie krótkiego tekstu, to zajęcie od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Na pewno dasz radę przeredagować chociaż kluczowy tekst na stronie głównej w ciągu 30 minut.

 

3. Dodaj swoją stronę do Google Search Console

Dodanie swoje strony do GSC zajmie ci to chwilę, jednym z najprostszych sposobów autoryzowanie strony w panelu to wrzucenie pliku html do głównego katalogu, albo dodanie meta-tagu w nagłówku strony. Dzięki autoryzacji swojego serwisu dowiesz się, jakie zamiany zaleca Google, jak indeksuje się twoja strona, oraz po jakich słowach docierają na nią użytkownicy. W przypadku ewentualnych kar dla twojej strony, również tam będziesz mieć o tym komunikat. Jest to taki bardzo wstępny audyt strony jaki możesz mieć od ręki. No, może nie wszystkie dane – niektóre z danych pojawiają się w panelu po kilku dniach. Poniżej widok główny panelu Google Search Console:

 

4. Sprawdź czy twoja strona ma przekierowanie na jedną wersję z (lub bez) “www”

Nie ma znaczenia czy twoja strona ma postać www.twojadomena.pl czy twojadomena.pl – ważne by działo przekierowanie kierujące zawsze na jedną z tych wersji. Nigdy nie powinniśmy dopuścić do tego by serwis wyświetlał się pod jedną i drugą wersją. Jest to dla Google duplikat, należy to poprawić. Zmiana jest bardzo prosta, wystarczy wejść na serwer FTP i ustawić przekierowanie w pliku .htaccess, jeżeli go nie ma – utwórzmy go.

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domena.pl
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domena.pl/$1 [R=permanent,L]

W powyższym kodzie podmieniamy oczywiście domena.pl na naszą domenę i kod powinien na prawie każdym serwerze działać. Powyższy kod przekieruje nasz serwis z wersji bez www na wersję z www. Zostaną również przekierowane wszystkie podstrony na ich odpowiedniki z wersji z www.

 

Podsumowanie 30 minutowego pozycjonowania

Należy zdawać sobie sprawę, że jest to tylko mały ułamek działań jakie trzeba wykonać, jednak jesteśmy wstanie w ciągu 30 minut:

  • wprowadzić kluczową poprawkę w serwisie – zmienić tytuły
  • ustrzec się poważnego błędu – sprawdzić i usunąć ewentualne duplikaty treści
  • otrzymać mini audyt autorstwa Google w panelu GSC
  • wykonać optymalizację związaną z duplikatem w ramach subdomeny / domeny.

Może się okazać, że zajmie ci to trochę dłużej, szczególnie przeredagowanie treści. Ale te drobne zmiany mogą w bardzo dużym stopniu wpłynąć na widoczność strony w Gooogle.

Michał Ptak

Michał Ptak

Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie pomogę.