Spis treści
1. Nie masz wystarczającego budżetu na pozycjonowanie strony
Pierwszy z powodów, dość często spotykany w branży to brak odpowiedniego budżetu. Nie jesteśmy wstanie powiedzieć dokładnie jaki budżet minimalny jest niezbędny, bo zależy to od branży, lokalizacji w jakiej działa biznes i kilku innych czynników. Jednak dolną granicę jaką my przyjmujemy w mniej konkurencyjnych branżach to 1200 zł netto / miesięcznie. Niestety wciąż jest wiele firm, które mając budżet np. 200-300 zł / miesięcznie chcą rozpocząć pozycjonowanie – niestety taka kwota nie jest wystarczająca. Niestety można znaleźć firmy pozycjonujące, które oferują pozycjonowanie za kilkaset złotych jednak w tej kwocie nie będą wstanie skutecznie pozycjonować, co gorsze często wiążą klientów umowami na 24-36 miesięcy. Efekt jest taki, że kwota 300 zł o ile miesięcznie jest niewielka, to w perspektywie 36 miesięcy daję kwotę ponad 10`000 zł, ale gorsze jest to, że efekt może być zerowy, wtedy tracimy 2-3 lata żyjąc nadzieją, że płacąc niewielką kwotę coś osiągniemy. Często tak nabrane firmy twierdzą, że „pozycjonowanie nie działa”. Dlatego warto omijać pozycjonowania w tak niskich kwotach, oraz wiązania się na pozycjonowanie na wiele miesięcy.
Niekiedy posiadanie budżetu nawet większego niż wspomniane minimum, może być niewystarczające. Przykład – chcesz otworzyć sklep z oponami i masz 1200 zł netto / mc. Niestety to będzie za mało. Takie pozycjonowanie będzie nieskuteczne, po kilku miesiącach efekty będą niewielkie w efekcie po raz kolejny może pojawić się hasło – „pozycjonowanie nie działa”.
Dlatego zawsze trzeba podejść do tematu indywidualnie i cena pozycjonowania musi być dostosowana do produktu lub usługi.
2. Twoja usługa lub produkt nie są wyszukiwane w wyszukiwarce Google
Niekiedy zdarza się, że startujesz ze sprzedażą innowacyjnego produktu lub usługi jakiej nie ma na rynku. Zazwyczaj w takich przypadkach pozycjonowanie może być nieskuteczne. Z jednej strony, to jak uważasz, że ludzie będą szukać twojego produktu – nie sprawdzi się, bo nikt tego tak nie będzie wpisywać.
Można w takich sytuacjach, próbować dobrać frazy na produkty, które istnieją na rynku, a są podobne, lub mają podobne zastosowanie. Jednak niekiedy ich cena jest zupełnie inna, lub działanie mocno odbiega od tego, które ty oferujesz. W efekcie trafisz do grona zupełnie innych odbiorców. W innym przypadku twój produkt na tyle będzie się różnić od tego pod który będziesz pozycjonować stronę, że nawet pojawienie się strony na czołowych miejscach Google będzie częściej rodzić irytację szukających, niż zainteresowanie twoim produktem.
Tu jak zawsze trzeba podejść indywidualnie do danego tematu, ale niekiedy lepszym pomysłem jest reklama np. na Facebooku w promowanych postach niż pozycjonowanie.
3. Nie zezwalasz na optymalizację strony pod pozycjonowanie
Chcesz pozycjonować stronę, ale nie dopuszczasz np. stworzenie bloga firmowego/FAQ/aktualności na stronie. Masz koncepcję, że będą np. tylko zdjęcia na stronie albo bardzo krótka oferta. W takich przypadkach stronę nie będzie można skutecznie promować, a co za tym idzie – lepiej nawet nie zaczynać.
Ważne by zaufać firmie pozycjonującej strony i pozwolić jej wprowadzić kluczowe zmiany + regularnie prowadzić bloga firmowego. To nie oznacza, że nie masz prawa dbać, by jakość zamieszczanych na stronie tekstów była niskiej jakości.
Warto dodać, że do wykonania optymalizacji strony potrzebny jest dostęp. Minimum do panelu CMS strony (np. domena.pl/wp-admin/ jeżeli strona jest oparta o Wordpress), oraz w wielu przypadkach potrzebny jest dostęp do serwera FTP.
4. Twoja strona nie nadaje się do pozycjonowania.
Strona powinna poprawnie wyświetlać się na komputerze oraz urządzeniach mobilnych (być responsywna), oraz szybko wyświetlać odbiorcom. Jeżeli twoja strona była tworzona wiele lat temu, może być potrzeba wykonanie jej gruntownej przebudowy lub stworzenia od nowa przed przystąpieniem do pozycjonowania.
Dlatego stara, niedostosowana strona do współczesnych wymagań może być powodem by jej nie pozycjonować. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyć nową stronę internetową i wtedy ją rozpocząć pozycjonować.
5. Chcesz pozycjonować stronę przez kilka 1-2 miesiące.
Chcesz wypozycjonować stronę w 1-2 miesiące lub jednorazowo. Niestety, pozycjonowanie to proces, którego efekty pojawiają się najczęściej po 3-6 miesiącach (czasem szybciej też), ale też niekoniecznie oznaczają 1 miejsce w Google.
Następnie poprawianie pozycji, oraz dbanie o to, by strona ponownie nie spadła – sprawia, że pozycjonować stronę należy cały czas. Szukasz jednorazowych efektów? Lepiej skorzystać z linków sponsorowanych Google Ads, które dają efekt natychmiastowy, ale po zakończeniu kampanii efekty (widoczność strony) od razu się kończą.
Podsumowując – kiedy nie pozycjonować strony?
Nie wiesz, czy pozycjonowanie jest dobre w twoim przypadku, czy masz odpowiedni budżet – skontaktuj się z nami lub z inną firmą oferującą pozycjonowanie. Każda rzetelnie działająca firma pozycjonerska powinna powiedzieć, czy pozycjonowanie realnie przyniesie dobre efekty, czy lepiej skorzystać np. z kampanii linków sponsorowanych Google Ads lub kampanii reklamowej na Facebooku.
Bardzo ważne, szczególnie przy ograniczonym budżecie by wybrać metodę, która przyniesie najlepsze efekty. Dlatego nie zawsze musi to być pozycjonowanie, choć w większości przypadków pozycjonowanie jest jednym z najlepszych i względnie tanich sposobów na wypromowanie biznesu.

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Dodaj komentarz