
Spis treści
W czym możemy pomóc?
W systemie reklamowym Google AdWords mamy do dyspozycji kilka modeli rozliczania. Są one ukryte pod skrótami m.in. CPC, CPM, CPV czy CPA. Są to najpopularniejsze, choć nie jedyne systemy rozliczeń. W tym wpisie skupimy się jednak tylko na tych, ponieważ dla małych i średnich przedsiębiorców ta wiedza będzie w zupełności wystarczająca.
Kampanie Adwords w systemie CPC
Najpopularniejszy z modeli rozliczania – CPC (cost per click), czyli rozliczamy się z każdego kliknięcia w naszą reklamę. W tym modelu nie płacimy za wyświetlanie reklamy. Ten typ reklamy daje nam duże prawdopodobieństwo, że osoba klikająca w reklamę jest nią zaciekawiona. W efekcie płacimy tylko za realnie zainteresowane osoby, przechodzące na naszą stronę. Taki model rozliczenia daje nam łatwą możliwość sprawdzenia skuteczności kampanii i stawia na sprzedaż naszych produktów.
Kampanie Adwords w systemie CPM
Kolejny z systemów rozliczania to CMS (cost per mille). Jest to rozliczanie na podstawie stawki za 1000 wyświetleń naszej reklamy. W tym modelu ustalamy kwotę, jaką zapłacimy za wyświetlenie naszej reklamy 1000 razy. W tego typu modelu rozliczenia budujemy głównie wizerunek swojej firmy oraz stawiamy na maksymalizowaniu zasięgu reklamy, a niekoniecznie na sprzedaży.
Kampanie Adwords w systemie CPV dla YouTube
System CPV (cos per view) jest to sposób rozliczenia się za obejrzaną reklamę przed właściwym materiałem na YouTube. Co warto dodać – kwota jest pobierana jedynie za w pełni obejrzany materiał reklamowy.
Kampanie Adwords w systemie CPA
Stosunkowo nowym systemem rozliczenia jest CPA (cost per action). W tym przypadku płatność jest pobierana za konkretną akcję. Akcją przy tym modelu rozliczeniowym może być np. kupno produktu, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego.
Jaki model rozliczeniowy wybrać?
Z naszego doświadczenia, największym zainteresowaniem cieszą się reklamy w modelu rozliczeniowym CPC oraz CPM. Jednak wybór modelu zależy od specyfiki działalności, stawianego celu reklamowego, możliwości finansowych firmy oraz wielu innych kryteriów.
Chętnie pomożemy w zaplanowaniu działań reklamowych i przygotujemy najkorzystniejsze rozwiązanie dostosowane do Twojego biznesu.

- 30 pomysłów na media społecznościowe, które każda mała firma powinna wypróbować - 12 lipca 2024
- Pozycjonowanie wizytówki Google Maps - 20 stycznia 2022
- 5 sytuacje, kiedy NIE warto pozycjonować strony internetowej? - 18 stycznia 2022
- Co to jest hosting? Jak wybrać dobry hosting - 12 czerwca 2020
- Pozyskiwanie klientów – 20 porad jak pozyskać klienta - 4 kwietnia 2020
- Artykuły sponsorowane – czym są? Jakie korzyści dają? - 30 grudnia 2019
- Prowadzenie strony internetowej - 20 grudnia 2019
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – plusy i minusy - 12 listopada 2019
- Integracja baselinker + PrestaShop / WordPress WooCommerce - 7 listopada 2019
- Posiadanie profesjonalnej strony internetowej się opłaca! Na co więc jeszcze czekasz? - 19 lutego 2019
Dodaj komentarz