
Spis treści
Wstęp
Posiadając firmę, bardzo ważną jej częścią jest posiadanie reprezentatywnego serwisu internetowego. Jest to w pewien sposób jednocześnie wizytówka firmy oraz ulotka reklamowa dla potencjalnego klienta. Sposób stworzenia serwisu, wybór wersji językowej, intuicyjna wersja responsywna oraz ogólna szata graficzna potrafi zrobić bardzo dobre pierwsze wrażenie. Natomiast po drugiej stronie medalu strona internetowa przyjmuje formę oferty wtedy, kiedy na omawiany serwisie pojawiają się produkty firmy oraz świadczone usługi.
Dlatego w tym artykule skupimy się głównie na tematyce promowania. Także czas start! Są trzy najbardziej popularne typy zamawiany serwisów internetowych:
- Strona wizytówka (informacyjna)
- Strona wizytówka z katalogiem produktów
- Sklep internetowy z płatnościami online
W takim razie na wstępie chciałbym zdać pytanie za 100 punktów. Czym różni się sklep internetowy od katalogu produktu?
Z punktu kupującego, jedynie formą końcową. W sklepie internetowym zakup kończy się płatnością, w katalogu nie można zakupić produktu – a jedynie wysłać zapytanie z informacją o zainteresowaniu produktem i prośbą o wycenę. Od strony technicznej do pewnego momentu sklep oraz katalog mają podobne rozwiązania, później trzeba zastosować rozwiązania dodające możliwości płatności lub je niwelujące. Wszystko zależy od założeń projektu.
Kiedy katalog produktów ma zastosowanie?
Katalog produktów wybierany jest przez klientów w przypadkach gdy sprzedaż poprzez Internet jest w jakiś sposób kłopotliwa (poprzez indywidualność projektu, rozmiar, itd). W takich przypadkach prezentacja produktu ogranicza się do przyciągnięcia klienta i przekonaniu go do wysłania zapytania lub kontaktu telefonicznego.
Katalog produktów na czystym WP
Twórcy systemu CSM WordPress w założeniach nie ograniczyli się jedynie do dwóch typów treści (wpisów oraz stron), umożliwili twórcą dodać kolejne typy podczas projektowania serwisów internetowych. Furtka ta umożliwi nam stworzenie trzeciego typu „Katalog produktów”.
W pliku function.php używaego należy umieścić poniży kod. Jednak tutaj moja mała rada, aby stworzyć szablon potomny dla używanego motywu i w nim dodać tą funkcję. W przeciwnym razie podczas aktualizacji szablonu stracimy wszystkie nasze modyfikacje.
function create_catalog() {
register_post_type('Katalog produktów',
array(
'labels' => array(
'name' => ('Katalog produktów'), 'singular_name' => ('Katalog produktów')
),
'public' => true,
'has_archive' => false,
'rewrite' => array('slug' => 'katalog'),
) ); }
add_action('init', 'create_catalog'); ) ); }
add_action('init', 'create_catalog');
Po umieszczeniu kodu i zapisaniu zmian w panelu administracyjnym dochodzi nam nowa opcja:
Zasadę działania ma jak inne typy treści dostępne w Wordpress, także konfiguracje wizualną pozostawiam już wam 😊 Rozwiązanie powyższe ma jednak dość wadę, jeżeli w przyszłości będziecie chcieli uruchomić sprzedaż produktów, to uruchomić sprzedaż przy tym rozwiązaniu nie będzie łatwo. Wtedy trzeba będzie zmieniać zastosowane rozwiązania, co może przynieść dodatkowe koszta. Dlatego jeżeli planujecie na katalog produktów z możliwością późniejszego uruchomienia sprzedaży, zachęcam do zapoznania się z dalszą częścią artykułu.
Katalog produktów z użyciem wtyczki Woocommerce
Moduł sklepu internetowego Woocommerce, jest czołowym rozszerzeniem możliwości dla mocno elastycznego WordPressa. To bardzo dobre narzędzie do projektowania różnego typu sklepów internetowych. Jednak po drobnej modyfikacji nic nie stoi na przeszkodzie, aby na podstawie tej funkcjonalności stworzyć również katalog produktów.
Naszą konfigurację zaczniemy w miejscu, w którym posiadamy już zainstalowany CMS WordPress, mamy w nim dodane rozszerzenie Woocoomerce i wprowadzone pierwsze produkty (mogą być również przykładowe.)
W ten sposób:
Oraz jak to wygląda na stronie wizualnej produktu:
Kolejnym krokiem jaki nas czeka, będzie instalacja modułu „YITH WooCommerce Catalog Mode”, moduł ten w pełni odpowiada za przekształcenie naszego sklepu internetowego na katalog produktów. Wtyczka wyłącza możliwości zakupowe, znika również funkcjonalność koszyka.
Także instalujemy moduł:
Oraz konfigurujemy w ten sposób:
Na końcu sprawdzamy jak wygląda nasz produkt:
Zadziałało! Także teraz możemy wprowadzać produkty i korzystać z dobrodziejstw funkcjonalności sklepu internetowego (np. prezentacja produktu). Jeżeli jednak w przyszłości przyjdzie potrzeba uruchomienia sprzedaży, to nie będzie konieczne wprowadzanie wielu zmian. Bazować będziemy na tych samych produktach, należy jedynie wyłączyć uruchomiony moduł, uzupełnić ceny, wagi wysyłkowe oraz dodaj funkcjonalność płatności online.
Podsumowanie
Jak sami zauważyliście, stworzenie na stronie internetowej katalogu produktu to nie jest skomplikowane zadanie. Jedynie zalecam przemyślenie tematu podczas wyboru funkcjonalności do tego, aby w przyszłości nie wpakować się w dodatkowe koszta.
Jeżeli macie inne pytania odnośnie tworzenia stron internetowych, administracji stron internetowych lub pozycjonowaniem stron śmiało piszcie do nas.

- Odzyskiwanie strony WordPress po włamaniu – praktyczny plan działania krok po kroku - 16 maja 2025
- Tworzenie prywatnej platformy e-learningowej w WordPressie bez użycia LMS-ów - 16 maja 2025
- WP Compress – oszczędzaj miejsce i przyspiesz stronę dzięki inteligentnej kompresji - 29 kwietnia 2025
- ACF i WooCommerce – rozszerz możliwości swoich produktów - 29 kwietnia 2025
- Rola czcionek w szybkości ładowania strony WordPress – praktyczny przewodnik - 29 marca 2025
- Przewodnik użytkownika: personalizacja, galerie i obrazki wyróżniające w WordPressie – praktyczne wskazówki dla początkujących - 29 marca 2025
- Najlepsze darmowe wtyczki do WordPressa w 2025 roku – które warto zainstalować? - 18 lutego 2025
- Kiedy warto zbudować własny motyw WordPressa zamiast korzystać z gotowego rozwiązania? - 18 lutego 2025
- Testujemy wtyczkę wtyczkę Search & Replace Everything od WPCode - 17 stycznia 2025
- WordPress w Twojej kieszeni – aplikacja „WordPress – Kreator Witryny” - 17 stycznia 2025
Dodaj komentarz