Drony zadomowiły się już w naszej rzeczywistości i są z nami już dobre kilka lat. Jadąc w góry, lub nad morze możemy spotkać turystów amatorów fotografii z wyższej perspektywy. Nie jest to już dla nas nic nadzwyczajnego, jak jeszcze kilka lat temu. Gdy dron zawieszony w powietrzu przyciągał spore zainteresowanie osób dookoła. W branży weselnej również można zauważyć ten trend, może nie na każdej uroczystości… ale na większości wesel już możemy dostrzec, że fotograf czy ekipa filmowa posiada na swoim wyposażeniu przynajmniej jednego drona. Usługa ta rozwija się szybko, gdyż perspektywa z góry urozmaica i bardzo dobrze dopełnia materiał tworzony z dołu. A w tak emocjonującym materiale, przedstawianie emocji z różnych perspektyw może dać zupełnie nowe postrzeganie produkcji. Gdyż mam szeroką i wąską perspektywę, na których możemy się skupić. No i dodaje nieco świeżości, w porównaniu do materiałów analogicznych z wcześniejszych lat. Reasumując, dlaczego by drona nie wykorzystać do promocji usług czy firmy na stronie internetowej? Oczywiście że tak, sprawdźmy jakie mamy możliwości…

Kiedy zamówić sesję zdjęciową z drona na stronę internetową?

Za nim zdecydujemy się na sesję, należy zastanowić się co dokładnie chcemy pokazać klientowi i czy przede wszystkim mamy takie możliwości. Nie zawsze jest taka możliwość, powodami może być ciężka do przedstawienia na fotografii lotniczej wizja firmy. Ale to dokładnie omówimy w dalszej części tego artykułu.

Nie wszystko widać na pierwszy rzut oka, jak i w życiu tak również jest w branży foto. Branżami stworzonymi dla sesji zdjęciowych z wykorzystaniem drona, to te które swoje działania prowadzą na otwartej przestrzeni. Gdyż w tym środowisku dron czuje się najlepiej. Także wszelkiego rodzaju imprezy masowe, koncerty, zawody sportowe, komisy samochodowe, tereny budowy osiedli lub remonty innych obiektów. Dlatego zdjęcia zewnętrze dużych obiektów będą atrakcyjne. Co również podnosi prestiż marki, pokazując silną pozycję na rynku. To może być sieć budynków, hal produkcyjnych czy flota samochodów. To wszystko można podzielić na dwie kategorie: realizacje dla klientów oraz prezentacja firmy. Ujęcia z drona pokazują również najczęściej szerszą perspektywę, dlatego na fotografii poza wyznaczonym celem czy obiektem – również będzie znajdowało się otoczenie (które nie zawsze jest atutem, a nie mamy wpływu co znajduje się na sąsiednich działkach). Jeżeli mamy szczęście, to zdjęcie będzie wizytówką.

Rozważny jeszcze jeden temat. A dokładnie skąd pomysł na dzielenie branż pod względem sesji lotniczych z drona na stronę internetową, czy to oznacza że są branże lepiej i gorzej nadające się do tego? Osobiście uważam że tak. Chociaż część osób pewnie będzie uważać, że zdjęcia lotnicze można wykonać wszystkiemu tak naprawdę. Tak i nie, bo jak już wcześniej sobie powiedzieliśmy – dron robi zdjęcie z szerszej perspektywy. A te zdjęcia mają być zachęcające, promocyjne. Jeżeli firma nie posiada produktu, który można przedstawić na fotografii (np. biuro rachunkowe) – pozostaje wtedy plan B. Czyli realizacja zlecenia przedstawiająca siedzibę firmy, najczęściej z załogą. Aczkolwiek takie materiały, nadawać będą się jedynie do zakładki “O nas”, oraz do wykorzystania w sliderze na stronie głównej czy w kontakcie przy formularzu kontaktowym.

Duże szanse na udane sesje lotnicze mają między innymi:

  • restauracje,
  • biura podróży,
  • realizacje inwestycyjne,
  • wydarzenia sportowe,
  • archeologia,
  • prezentacje oraz dokumentacje.

W innych przypadkach zlecenia należy omawiać indywidualnie, aby dopasować usługę do możliwości.

Kiedy NIE robić sesji zdjęciowej na naszą stronę WordPress?

Temat ten trochę już w tym artykule poruszyliśmy. W mojej ocenie, wtedy gdy otoczenie dookoła firmy na to nie pozwala (gdy w bliskim sąsiedztwie firmy, znajduje się nieestetyczny krajobraz) lub sam budynek firmowy nie jest zbyt atrakcyjne. Druga opcja jeżeli jest problem z przedstawieniem produktu ze względu ma charakter usługowy firmy lub ze względy na wykonywany zawód. Oczywiście nie ma co robić zdjęć na siłę, wszystko powinno być zrobione ze smakiem.

Niestety, ale takie niekorzystne fotografie lub materiały wideo nie dość że nie zachęcą potencjalnego klienta, to jeszcze spowodują efekt odwrotny. W takiej sytuacji dużo lepiej założyć wąski obiektyw i skupić się na detalach, które podniosą prestiż naszej marki.

Posiadanie własnego drona

Pamiętajcie jedno, dron pomimo niewielkich rozmiarów to nie zabawka – a wznoszenie się na wyższe wysokości wymaga konkretnych zezwoleń od najbliżej wieży kontroli lotów. Dodatkowo do bezpiecznego latania należy posiadać uprawnienia oraz mieć wykupione OC w razie awarii czy wypadku. Upadek drona z dużej wysokości może być naprawdę groźny, a uwierzcie że nie chcecie, aby spadł na czyjś nowy drogi samochód. Nie mówiąc już o człowieku…

Napisałem to, aby zwrócić waszą uwagę jaka odpowiedzialność spada na wasze barki – trochę jak z prowadzeniem pojazdów, ogromna. Dla amatora, sesja zdjęciowa nad własnym placem firmowym może być do zrealizowania. Jednak jeżeli mamy produkt wyjazdowy, gdzie warunki się zmieniają – musimy pamiętać o zaleceniach aby unikać kabli wysokiego napięcia, zwracać uwagę na ptactwo, pogodę oraz czy w danym miejscu można wzbić się w powietrze. Jeżeli nie czujemy się na siłach, taką sesję zdecydowanie lepiej zlecić profesjonalistom.

Podsumowanie

Zdjęcia z drona dodają efektywności, o ile mamy co przedstawić w materiale lotniczym. Jeżeli na przykład sprzedajemy betonowe szamba, to mamy wymarzony produkt do zdjęć lotniczych. Duży produkt, na dużym placu. Spokojnie możemy zrobić sesję zdjęciową każdego z modeli i umieścić je w ofercie przy opisie. Na pewno korzystnie zostanie to odebrane przez użytkowników. A na stronę główną z większej perspektywy, wykonać zdjęcie wszystkich naszych produktów – na przykład na tle zachodzącego słońca.

Jeżeli macie jeszcze inne pytania odnośnie tworzenia stron internetowychadministracji stron internetowych lub pozycjonowaniem stron to również śmiało pytajcie.

Mateusz Adamski

Mateusz Adamski

Frontend Developer, Specjalista SEO. Od 2009 roku zajmuję się pozycjonowaniem oraz optymalizacją stron internetowych. Od 2012 roku specjalizuję się w tworzeniu stron i sklepów internetowych opartych na systemach CMS WordPress oraz Prestashop. Posiadam dobrą znajomość HTML5, CSS3, Bootstrap. Dysponuję również dużym doświadczeniem z programami Adobe Photoshop, Dreamweaver oraz CorelDRAW. Prywatnie jestem dużym fanem fotografii oraz motoryzacji. Od 2013 roku udzielam się jako klubowicz oraz moderator ogólnopolskiego klubu motoryzacyjnego. Masz jakieś pytania? Napisz do nas.