pozyskiwanie-klientow-20-sprawdzonych-sposobow
Potrzebujesz pomocy w pozyskaniu klientów?

1. Identyfikacja wizualna firmy.

identyfikacja wizualna firmy

Zadbaj o swoją identyfikację wizualną. Musi być spójna. Twoja firma musi być rozpoznawalna i wszystkie materiały które będziesz używać powinny być kojarzone z firmą. Podstawą identyfikacji wizualnej jest twoje logo.

Logo powinno znajdować się na twojej wizytówce, papierze firmowym, stopce email, broszurze informacyjnej i innych materiałach które będziesz wykorzystywać do promocji firmy. Logo firmy powinno znajdować się na Twojej najważniejszej w internecie wizytówce – czyli stronie internetowej. Pełna identyfikacja wizualna obejmuje nie tylko stworzenie logo ale i określenie całej kolorystyki i innych materiałów firmy wykorzystywanych do promocji firmy. Dzięki określonym w identyfikacji wizualnej zasad – klienci patrząc na logo, wizytówkę firmową, ulotki jak i na inne materiały w tym stronę internetową – będą już wizualnie wiedzieli, że są to materiały promocyjne jednej firmy.

Promocja firmy opartej na spójnym wizerunku firmy przynosi znacznie lepsze efekty – często niespójna grafika i kreacje wizualne które nie są ze sobą spójne mogą spowodować wątpliwości co do jakości i profesjonalizmu firmy. Stworzenie spójnej identyfikacji jest to niewątpliwie konieczny krok przed dalszą promocją.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu unikalnej i rozpoznawalnej identyfikacji wizualnej – możemy pomóc w stworzeniu grafiki dla Twojej firmy. Napisz do nas pytaniem o zaprojektowanie logo.

2. Profesjonalnie stworzona strona internetowa.

responsywna strona internetowa

Gdy już mamy stworzone logo firmy a najlepiej posiadamy również księgę znaków dzięki której będziemy wiedzieli jakich kolorów używać w zestawieniu z logo a których kategorycznie nie powinniśmy używać. Dzięki takiemu przygotowaniu będziemy mogli przejść do tworzenia strony internetowej która będzie współgrać z naszym logo i pozostałymi materiałami wykorzystywanymi do reklamy.

Strona internetowa jest obecnie nie tylko już naszą wizytówką w internecie ale przy odpowiednim stworzeniu i promocji prawdziwym wirtualnym sprzedawcą. By nasza strona była chętnie przeglądana – projektujemy ją zarówno dla tradycyjnych komputerów i laptopów jak i do urządzeń mobilnych. Inaczej nazywamy to, że strona jest responsywna. Obecnie już prawie co druga osoba wchodzi na naszą stronę poprzez komórkę / tablet i nie możemy dopuścić do tego by strona taka źle się wczytywała – była nieczytelna i nie dało się na niej poprawnie nawigować.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa – posiadająca wartościowe treści – których użytkownicy szukają będzie wykonywać za nas kawał roboty przy sprzedaży. Klient który wiele rzeczy jest wstanie dowiedzieć się ze strony – zgłasza się do nas już po konkretną ofertę i zmniejsza nam pracę przy odpowiadaniu na pytania. Pomogliśmy wielu firmom w stworzeniu strony internetowej spełniające najnowsze standardy, z dodatkami które poprawiają komunikację z klientami i zachęcają ich do zakupu – chcesz poznać szczegóły? Napisz do nas.

3. Pozycjonowanie strony internetowej.

pozycjonowanie strony

Dobrze prowadzone pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów z internetu. Internet już od wielu lat jest wykorzystywany do wyszukiwania informacji przed dokonaniem zakupu. Jednak dopiero kilka lat temu gdy prawie każdy w swojej komórce ma przeglądarkę internetową i dostęp do internetu – dokonała się prawdziwa rewolucja. Teraz każdy będąc w dowolnym miejscu może wyszukać np. mechanika samochodowego, dentystę, salon sprzedaży drzwi czy szkołę językową. Tu najczęściej przychodzi nam z pomocą wyszukiwarka Google której udział na rynku polskim stanowi ponad 90%. Czyli można powiedzieć, że jeżeli nie ma nas w google na najwyższych pozycjach – to znalezienie naszej firmy może być bardzo ciężkie. A nieraz wręcz niemożliwe.

Jak być znalezionym w wyszukiwarce google ?

Nie wystarczy, że nasza firma wyświetli się po wpisaniu jej nazwy. Jednak większość naszych potencjalnych klientów po prostu nie zna lub nie pamięta naszej nazwy a chcąc zaspokoić swoją potrzebę wpiszę po prostu to tego czego potrzebują+ ew. region w którym szukają usługi. Osoba szukająca firmy zajmującej się naprawą samochodów w okolicy – po prostu wpiszę “mechanik Katowice“. Dlatego jeżeli nie wyświetli się tam nasza firma – w pierwszej dziesiątce wyników to prawdopodobnie nigdy klient do nas nie trafi z wyszukiwarki.

Pamiętajmy o tym, że jedną usługę nasz potencjalny klient może szukać na wiele sposobów. By znaleźć wspomnianego mechanika klient może wpisać np.:

  • mechanik Katowice – szukanie po zawodzie i regionie
  • naprawa samochodu Katowice – szukanie po ogólnej nazwie usługi i regionie
  • wymiana sprzęgła Katowice – szukanie po dokładnej nazwie usługi i regionie
  • tania naprawa samochodu Katowice – szukanie ogólnej usługi z określeniem np. “tanie” + region
  • naprawa auta Katowice – szukanie po alternatywnych słowach
  • naprawa samochodu w Katowicach – szukanie na frazę w innej odmianie

Kombinacji frazy może być naprawdę wiele i na każdą alternatywna wersję mogą wyświetlać się inne strony. Dlatego by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów dobrze jest dobrać frazy kompleksowo. Korzystając z narzędzi jesteśmy wstanie określić które z fraz są wpisywane. Czasem fraza wydaje nam się dobra do pozycjonowania – a może okazać się, że po prostu nikt jej nie wpisuje i tracenie czasu i sił na jej pozycjonowanie nie ma zupełnie sensu. Potrzebujesz pomocy? Pomożemy – przygotujemy niezobowiązującą analizę dotyczącą doboru słów i dalszego pozycjonowania strony na frazy które mają wpisywalność i będą przynosić dostarczać duża liczbę potencjalnych klientów. Rozliczamy się tylko za efekt dlatego nie ma obaw, że będziesz ponosić koszty a nie będzie efektów.

    4. Linki sponsorowane – AdWords.

    adwords - linki sponsorowane

    Kampanie linków sponsorowanych to doskonały pomysł do promocji usług w wyszukiwarce. Jak przy wszystkich działaniach należy dobrze się przygotować do prowadzenia kampanii. Jedną z najważniejszych kwestii jest dobre określenie grupy odbiorców oraz to jak planujemy dotrzeć do nich z reklamą. Jeżeli wiemy już kto mógłby być naszym klientem – określamy podobnie jak w przypadku pozycjonowania słowa kluczowe, po których nasza reklama się wyświetli. Bardzo ważne jest również przygotowanie odpowiednich reklam które będą zachęcać do kliknięcia przy jednoczesnym spełnieniu wytycznych od google. Podczas prowadzenia kampanii ważne są też takie elementy jak geolokalizacja odbiorców, godziny w jakich mają widzieć reklamę oraz eliminowanie zapytań które nie będą powodować dotarcie do klientów.

    Kampanie AdWords cechuje bardzo duża elastyczność i możliwość dostosowywania jej praktycznie w czasie rzeczywistym. Dlatego możemy w trakcie kampanii ją rozszerzać, zmniejszać lub w każdej chwili zawiesić – jeżeli przyjdzie taka potrzeba.

    Jednak należy pamiętać, że najlepsze efekty kampania przynosi po okresie mniej więcej jednego miesiąca. W pierwszym miesiącu należy testować wiele rozwiązań – przygotować różne wersje reklamy oraz gdy mamy taką możliwość testować różne podstrony docelowe. Po miesięcznym okresie nadal testujemy nowe rozwiązania jednak nasza kampania w głównej mierze skupia się na najskuteczniejszych rozwiązaniach. Gdy dopiero rozpoczynamy prowadzenie kampanii dla nowej strony zalecamy minimum 1000 zł budżetu początkowego. Jest to optymalna kwota która pozwala nam przetestować kilka różnych kombinacji ustawienia reklam.

    5. Reklama w Social Media.

    reklama w facebook

    Kto z nas słyszał o portalu społecznościowym Facebook? Chyba każdy. I znaczna większość osób ma konto i regularnie przegląda serwis – w szczególności osoby młode i w średnim wieku. Jest to niewątpliwy lider wśród portali Social Media – jednak nie jedynym. Mamy na rynku jeszcze kilka większych serwisów o ogólnej tematyce m.in. Twitter, Google+, Instagram. Oraz portale społecznościowe oparte o tematykę np. biznesowe – Linkedin czy Goldenline.

    Posiadanie Fanpage na Facebooku wydaje się być obecnie niemal koniecznością jeżeli naszymi odbiorcami są osoby młode. Jednak samo posiadanie to nie wszystko, powinniśmy dodawać nowe treści związane z naszą branżą i działalnością. Minimum aktywności jaką powinniśmy wykazywać to 1-2 wpisy miesięcznie. W praktyce w większości branż dobrze jest dodać 2-3 wpisy tygodniowo. Źle na wizerunek firmy wpływa fanpage z ostatnią aktywnością sprzed kilku lat. Tego powinniśmy koniecznie unikać.

    Dobrym rozwiązaniem jest połączenie aktywności na stronie/blogu firmowym z wpisami na Facebooku + dodatkowa ich promocja za pomocą płatnych reklam Facebook. Dzięki temu mamy możliwość w szybki sposób dotrzeć nie tylko do grona fanów naszego profilu FB ale również do zupełnie nowych osób. Reklama na Facebooku pozwala nam bardzo dokładnie określić profil osoby która ma zobaczyć naszą reklamę. Dzięki temu promocja naszego posta nie będzie wyświetlała się przypadkowym osobom a naszym potencjalnym klientom.

    6. Google Moja Firma.

    google moja firma

    Darmowa usługa stworzona przez firme Google – jest to wizytówka naszej firmy wyświetlana najczęściej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu naszej nazwy firmy. Z racji, że jest to usługa zupełnie darmowa i można ją wykorzystać również w kampaniach AdWords – dobrze ją mieć. Proces założenia może być trochę czasochłonny – ponieważ na początku musimy przejść proces weryfikacji. Google musi upewnić się, że to my jesteśmy właścicielami firmy – odbywa się to za pomocą wysłania kartki pocztowej z kodem PIN na adres jaki jest podany w zakładanej przez nas wizytówce. Proces zakładania wizytówki jest dostępny pod linkiem: Google Moja Firma.

    Zakładając nasz profil w Google Moja Firma dobrze jest napisać nazwę firmy, wybrać odpowiednią kategorię dla naszej firmy, ustawić godziny działania oraz dodać kilka zdjęć firmy – dobrze jest dodać zarówno zdjęcia z zewnątrz jak i wewnątrz firmy. Szczególnie jeżeli prowadzimy firmy w której dużo osób odwiedza naszą firmę jak np. restaurację.

    Warto również dbać o sekcję opinii – wiele pozytywnych opinii zwróci uwagę na firmę. Należy starać się od naszych klientów uzyskiwać pozytywne opnie w swojej wizytówce google.

    7. Blog firmowy.

    blog-firmowy

    Prowadzenie bloga firmowego daje nam możliwość trochę luźniejszej komunikacji oraz przekazywanie nie tylko typowo ofertowych informacji. Dobrze prowadzony blog firmowy to taki w którym regularnie dodajemy ciekawe informację, które wykorzystujemy do promocji na innych kanałach. Dlatego stwórzmy wpis w którym pokażmy, że możemy rozwiązać problem potencjalnego klienta. Następnie taki konkretny wpis możemy – pozycjonować, skierować do niego ruch z kampanii Adwords, bądź umieścić przeredagowaną – skróconą wersję na Facebooku i również promować jako wpis sponsorowany.

    Przykładowe tematy jakie możemy poruszać na blogu firmowym:

    • przedstawić jakie problemy nasza firma może rozwiązać
    • relację z życia firmy
    • relację z wyjazdów / konferencji
    • przedstawić jakich klientów obsługujemy
    • przedstawić ciekawostki z branży w której działamy
    • oferować promocję

    Dobrze prowadzony blog firmowy nie powinien rywalizować z naszymi profilami w innych mediach a je uzupełniać i promować.

    8. Wpisy sponsorowane oraz wpisy gościnne.

    Warto rozejrzeć się na jakie inne strony mogą wchodzić nasi potencjalni klienci. Dobrym sposobem na reklamę może być skontaktowanie się z właścicielem takiej stron / bloga i umieszczenie tam swojego wpisu. Ustalić wzajemną współpracę można na kilka sposobów – najpopularniejsze 3 to:

    • zaoferowanie umieszczenia wpisu innej firmy na naszej stronie w zamian za umieszczenie swojego wpisu
    • zapłacenie ustalonej kwoty za umieszczenie swojego wpisu na blogu innej firmy
    • w przypadku blogerów dobrze sprawdza się zaoferowanie wraz z artykułem przekazanie jakiś produkt/gadżetów dla właściciela blogu bądź jego czytelników.

    Podczas poszukiwań miejsca na nasz artykuł powinniśmy szukać strony dla której będziemy mieli produkt uzupełniający daną tematykę bloga, a nie będziemy bezpośrednio konkurentami. Dobrze byłoby móc się reklamować u konkurencji, ale najczęściej spotkamy się z odmową.

    W innym naszym wpisie opisaliśmy czym są artykuły sponsorowane, co nam dają i jak powinny być tworzone, zarówno pod względem merytorycznym jak i wizualnym (co jest bardzo ważne)!

    9. Promocja na YouTube.

    reklama na youtube

    Promocja na kanale YouTube jest już nieco cięższym zadaniem. Nie dla każdej branży stworzenie ciekawego materiału wideo będzie proste. Na pewno jest to dobre rozwiązanie dla branż szkoleniowych gdzie np. szkoły językowe mogą tworzyć krótkie filmiki z poradami. W takiej formie kontaktu możemy bezpośrednio powiedzieć naszym odbiorcom o naszej usłudze i zachęcić ją by skorzystała np. z bezpłatnej lekcji.

    Posiadane materiały na YouTube można wykorzystywać na naszym blogu oraz facebooku. YouTube uważam, że w niektórych branżach jest jedną z ważniejszych form promocji – w innych dobrym uzupełnieniem w którym możemy po prostu przedstawić naszą firmę. Może to być prawdziwe nagranie wideo – bądź przygotowana animacja.

    10. Katalogi firmowe – portale branżowe.

    portale branżowe

    wizytówka firmowa w serwisie oferia.pl

    Naszą firmę powinniśmy również promować na stronach zrzeszających firmy. Do najpopularniejszych spisów firm należą m.in. Zumi, Panorama Firm, PKT, Business Navigator, Katalog ODIYellow Pages, Yelp oraz inne mniejsze katalogi firm. Dodanie swojej firmy do takich spisów to najczęściej wydatek od kilku do kilkunastu złotych za podstawowy wpis. A w większości przypadków pomaga to w lepszej widoczności w wyszukiwarce google.

    Poza ogólnymi spisami firm dobrze jest rozejrzeć się za spisem firm związanych z naszą działalnością. Dobrze do tego jest wykorzystać wyszukiwarkę google i wpisać np. “spis firm budowlanych“. Dzięki temu znajdziemy wiele katalogów które zrzeszają strony o podobnej tematyce co nasza. Dobrze po prostu być tam gdzie nasza konkurencja.

    Trochę inną formą serwisów branżowych są też: Oferia, Oferteo, Favore. W serwisach tych możemy zarówno mieć wizytówkę naszej firmy jak i zgłaszać się do konkretnych zapytań użytkowników, którzy szukają wykonawcy.

    11. Serwisy z rabatami i promocjami.

    Najbardziej znanym serwisem z rabatami w Polsce jest Groupon. Możemy w tym serwisie wystawić naszą ofertę ze znacznym upustem od ceny normalnej. Należy jednak zwrócić uwagę na 2 najważniejsze aspekty tej formy reklamowej.

    1. Jeżeli w znacznym stopniu zawyżymy cenę usługi standardowej a następnie damy duży rabat.  Wynikowa cena może się okazać ceną normalną i większość potencjalnych klientów nie skorzysta z naszej oferty. Takie marketingowe sztuczki zazwyczaj nie przynoszą już dobrych efektów.
    2. Wystawiamy usługę ze znacznym rabatem nie mając zarobku. W efekcie możemy sprzedać wiele naszych usług – nic na tym nie zarobić, poświęcić dużo czasu na obsłużenie klientów kupujących promocyjną usługę oraz przyzwyczaić klientów do niskich cen. Efekt tego może być taki, że po zakończonej promocji duża liczba klientów nie kupi usługi po normalnej cenie.

    Inne serwisy które możemy wykorzystać do promocji naszych produktów dając rabaty lub darmowe próbki produktów : Pepper,

    12. Serwisy ogłoszeniowe i aukcyjne.

    Dwójka liderów w tej kategorii to OLXAllegro. Na tych serwisach możemy wystawić towary i usługi które oferujemy. Zasięg tych serwisów jest bardzo duży – głównie wynikający z dobrej widoczności w wyszukiwarce google. Dzięki ciekawie dodanej ofercie możemy znacznie zwiększyć naszą sprzedaż. Wadą tego typu serwisów jest w dużej mierze rywalizacja cenowa między sprzedawcami. Najczęściej sprzedającymi najwięcej są po prostu firmy dające najniższe ceny. Dobrą praktyką będzie zaoferowanie klientom dodatkowych usługi bądź towarów – by sprzedawać niekoniecznie najtaniej ale dobrej jakości produkty i zapewnić dobrą jakość obsługi klienta. Wtedy mamy dużą szansę by kupujący ponowili w przyszłości zakup już bezpośrednio u nas np. na naszym sklepie internetowym.

    13. Porównywarki cen.

    ceneo- porównywarka cen.

    Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i mamy dobre (niskie) ceny warto pomyśleć o porównywarkach cen. Są to serwisy które zestawiają ceny danego produktu z różnych sklepów. Popularność takich porównywarek jak Ceneo, Skąpiec, Nokaut czy Okazje daje nam możliwość natychmiastowego dotarcie do wielu klientów. Jednak mając wyższe ceny od konkurencji – reklama w tego typu serwisach będzie mało skuteczna.

    14. Cold Mailing.

    cold mailing - kampania

    Cold Mailing czyli tłumacząc dosłownie wysyłanie zimnych maili. Cały proces jest dość pracochłonny i jego najlepszy efekt jest widoczny przy odpowiedniej skali działania. Na początku musimy zastanowić się jacy adresaci maili mogą być naszymi klientami. Najlepiej jest docierać do osób decyzyjnych w firmie – czyli zdobyć maila do właściciela firmy, a nie ogólny mail do biura np. biuro@nazwafirmy.pl. Następnie opracowujemy strategię wysyłania maili – zgodnie z prawem nie może to być mail z ofertą, ale też nie powinien to być mail z pytaniem o zgodne na wysłanie oferty. Takie maile nie mają praktycznie żadnej skuteczności. W dobrze stworzonej kampanii staramy się na początku nawiązać relację z drugą osobą, staramy się przedstawić mu jak możemy mu pomóc. Dopiero gdy przekonamy go, że warto poświęcić nam trochę czasu – przedstawiamy ofertę lub umawiamy się na rozmowę telefoniczną.

    Kampanie cold mailingowe najlepiej jest przeprowadzać przy użyciu dodatkowego systemu, który pozwoli nam zautomatyzować pewne czynności. Pierwszy mail który nie zakończy się odpowiedzią nie powinien być ostatnim i powinniśmy przygotować strategię FollowUP – czyli ponowną próbę nawiązania kontaktu mailowego. Dobrze stworzone kilka maili wysyłanych co kilka-kilkanaście dni (w przypadku braku odpowiedzi) – będzie zwiększać skuteczność kontaktu z potencjalnym klientem.

    15. Cold Calling.

    cold calling

    Strategia pozyskiwania klientów dość podobna do cold mailingu. Główna różnica polega na kontaktowaniu się z potencjalnymi klientami za pomocą telefonu. Wymaga to dobrego przygotowania bazy firm do której chcemy zadzwonić i jeszcze lepszego wykonania rozmowy telefonicznej. Założenie tej metody polega na dzwonieniu do firm, które nie spodziewają się takiego telefonu i nie powinniśmy od razu przechodzić do sprzedaży swojego produktu. Pierwszym elementem powinno być poznanie problemów jakie możemy pomóc rozwiązać i przedstawić rozwiązanie ich. Przy samym prowadzeniu rozmowy powinniśmy nie być natarczywi tylko przyjaźni i pewni siebie. Jest to popularna forma pozyskiwania klientów szczególnie w dużych firmach.

    Na rynku możemy znaleźć firmy które specjalizują się w tego typu ofercie – posiadające własne call center wykonujące za nas taki pierwszy kontakt z potencjalnym klientem.

    16. Newsletter.

    newsletter

    Newsletter jest doskonałym sposobem na budowanie bazy swoich potencjalnych klientów, którym w przyszłości będziemy mogli wysłać ciekawe informację – w tym oferty sprzedaży produktów. Baza dobrze  by była podzielona na osoby które już u nas kupiły (np. zapis do newslettera podczas zakupu) i takie co zapisały się na newsletter w celu otrzymywania informacji ale jeszcze nic nie kupiły. Dobrze prowadzona strategia wysyłania wiadomości będzie budować zaufanie naszej firmy – przedstawiać nasze produkty i usługi jako dobrej jakości i w odpowiedniej cenie. Osoby, które przekonamy do korzyści wynikających z naszych produktów z pewnością je kupią. Dodatkowo można okresowo zaoferować zapisanym w newsletterze promocyjną cenę bądź bonus do zakupów.

    17. Program partnerski.

    programy partnerskie

    Stworzenie programu partnerskiego na nasze produkty to ciekawe rozwiązanie w którym inne osoby zaczynają sprzedawać za nas. W tym sposobie pozyskiwania klientów dzielimy się częścią zysku z osobą, która sprzeda nasz produkt. Najczęściej prowizja waha się od 0,1% (w przypadku drogich usług jak np. kredyt hipoteczny) po kilkadziesiąt procent (często spotykamy taki procent w suplementach diety). Możemy zarówno wdrożyć system partnerski w naszej stronie (są dostępne systemy do samodzielnego stworzenia takiego programu affiliacyjnego)- jest to rozwiązanie które wymaga od nas przygotowania całego systemu lub skorzystanie z zewnętrznej platformy zajmującej łączeniem wydawców z reklamodawcami na zasadzie programamów partnerskimich. Przykładowe: Tradedoubler, Netsales, eWebePartners czy sieć Bankier (finanse).

    18. Internetowy marketing szeptany.

    marketing szeptany

    Naszych potencjalnych klientów możemy znaleźć w bardzo wielu miejscach internetu: od Facebooka poprzez fora internetowe po blogi. Dwie najpopularniejsze strategie marketingu szeptanego, które sprawią, ze w internecie będzie głośniej o naszej formie to:

    • tworzenie tematów na popularnych forach w których bezpośrednio lub pośrednio promujemy nasze produkty i naszą firmę.
    • poszukujemy tematów w których ktoś szuka produktów które my oferujemy i polecamy im naszą firmę. Najczęściej polecanie naszych produktów powinno mieć charakter nieformalny.

    Strategie promocji mogą być różne:

    • możemy promować nasze usługi przy okazji promocji głównego produktu bądź wydarzenia.
    • posiadać wyspecjalizowane osoby, które znają nasz produkt i zachęcają do prowadzenia dyskusji na jego temat. Dobrze prowadzona kampania marketingu szeptanego będzie generować pozytywne opinie o naszym produkcie, a co za tym idzie będzie generować zaufanie i nowych klientów.

    W przypadku nieprofesjonalnego lub źle przemyślanego prowadzenia kampanii marketingu szeptanego możemy być posądzeni o tzw. “marketing szemrany”. Dlatego tak ważne jest by podczas przeprowadzenia marketingu szeptanego nie oszukiwać, nie kłamać i nie przesadzać. Jeżeli będziemy bezkrytycznie podchodzić do naszych usług – szybko kampania zakończy się efektem odwrotnym do zamierzonego.

    19. Prowadzenie webinarów

    prowadzenie-webminarow

    Jeżeli znasz się na tym co robisz – nieważne czy sprzedajesz towar, czy oferujesz usługi – zawsze możesz o tym opowiedzieć. Tematów może być wiele, ale jeżeli omówisz tematy związane z najczęstszymi pytaniami klientów, na pewno zyskasz w oczach słuchacza. Przygotowanie do prowadzenia webminarów to dobra okazja, by usystematyzować swoją wiedzę, podzielić ją na kilka obszarów, pogrupować wg. wybranych przez ciebie kryteriów… i rozpocząć serię webinarów.

    Dobrze stworzony webinar, poza tym, że przekazuje wiedzę – może również sprzedawać. Jeżeli odpowiednio zachęcisz słuchaczy do swojego produktu i (najczęściej) zaoferujesz jakiś rabat, masz duże szansę, że sprzedaż po takim webinarze wystrzeli gwałtownie do góry.

    Do prowadzenia webinaru jest wiele platform (najczęściej płatnych) np. ClickMeeting, Zoom, GoToWebinar posiadają zazwyczaj też opcję darmową lub próbną.

    20. Prowadzenie podcastów

    nagrywanie-podcastow

    Słuchanie podcastów staje się coraz bardziej popularne. Coraz więcej osób jadać samochodem, ćwicząc (np. biegając), pracując – słucha nagrań, które są czymś pomiędzy audiobookiem, a audycją radiową. Większość kanałów podcasterów jest powiązana z wiodącym tematem np. tematyka finansowa  – Więcej niż oszczędzanie pieniędzy Michała Szafrańskiego, biznesowa – Mała Wielka Firma – Marka Jankowskiego. To są akurat moje dwa ulubione. Do słuchania np. na telefonie komórkowym można wykorzystać wiele aplikacji np. Player FM.

    Jeżeli liczba słuchaczy podcastów rośnie, to mamy również możliwość prowadzenia własnego podcastu, w którym niekoniecznie musimy od razu sprzedawać, ale jeżeli zdobędziemy szerszą publikę, to z pewnością możemy przemycić wątek sprzedażowy. Prowadzenie podcastu można też porównać trochę do bloga, gdzie warto poruszać ciekawe tematy oraz publikować nowe materiały w miarę regularnie.

    Podsumowanie – jak możemy pomóc?

    Zajmujemy się w firmie reklamą internetową, w szczególności pozycjonowaniem stronobsługą kampanii linków sponsorowanych Google Ads, dzięki którym klienci dotrą na twoją stronę! Nie masz strony? Też możemy pomóc, bo tworzeniem stron też zajmujemy się od ponad 11 lat! Zapraszam do kontaktu.

    Okazjonalny newsletter z ciekawymi informacjami - zapisz się!

    Chcesz być na bieżąco? Zapisz się jak zrobiło to 236 osób .

     Opublikowano: 9 Kwi 2018 o 19:40

     Ostatnia aktualizacja: 4 Kwi 2020 o 17:20

    Michał Ptak

    Michał Ptak

    Praktyk SEO, od 2004 roku zajmuję się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W 2008 roku założyłem firmę, by móc w pełni pomagać przedsiębiorcom którzy chcą promować swój biznes w wyszukiwarce Google. W 2011 zdobyłem 2 miejsce w ogólnopolskich zawodach pozycjonowania. Na co dzień pomagam zarówno malutkim, nowo-powstającym firmom, jak i dużym o zasięgu krajowym i globalnym. Potrzebujesz skutecznej reklamy w internecie? Napisz do mnie: m.ptak@s90.pl lub zadzwoń: 883-973-824. Chętnie pomogę.