Od czego zależy cena pozycjonowania?

//Od czego zależy cena pozycjonowania?

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Warto wiedzieć na jakiej podstawie wyceniane są słowa / frazy do pozycjonowania, dlatego w tym wpisie postaramy się w skrócie przybliżyć jak odbywa się proces wyceny i co wpływa cenę pozycjonowania.

Podstawowymi kryteriami wyceny jest określenie jak duża liczba stron jest brana pod uwagę w przypadku wpisania danej frazy. Jest to w dużym uproszczeniu nazwane „konkurencyjnością” frazy. Liczbę stron poznamy wpisując frazę i nad wynikami możemy zobaczyć ile stron google znalazło odpowiadających naszemu zapytaniu.

Poniżej zaznaczone na screenie dla frazy „tanie lustra”:

 

 

Liczba ta mówi nam, że ok. 651`000 stron odpowiada temu zapytaniu. Im ta liczba jest większa tym to kryterium mówi nam, że fraza jest cięższa do wypozycjonowania.

Jednak na cenę pozycjonowania wpływa bardzo wiele czynników i sama „konkurencyjność” jest tylko jednym z czynników. Kolejnym bardzo ważnym etapem jest ustalenie na ile „mocne” są strony znajdujące się w pierwszej dziesiątce / dwudziestce. Trzeba dokładnie zbadać jakie działania podjęła konkurencja by znaleźć się w czołówce i oszacować jakie my działania będziemy musieli podjąć by znaleźć się również na czołowych miejscach.

Do analizy każdej z konkurencyjnych strony z pierwszej dziesiątki (w przypadku niektórych fraz analizy pierwszej dwudziestki) wykorzystujemy ponad 20 czynników m.in. ilość linków prowadzących do danej strony, jakość linków prowadzących do strony, wartość PageRank, stopień optymalizacji itd.

Reasumując – wszelkie ceny podawane na podstawie tylko „konkurencyjności” są bardzo szacunkowe i mogą podczas dalszej analizy w znaczącym stopniu odbiegać od wstępnego kosztorysu. Dlatego chcąc znać dokładną cenę pozycjonowania należy skontaktować się z konsultantem, który pomoże dobrać odpowiednie frazy do pozycjonowania oraz przeprowadzi ich dokładną analizę.

2017-09-27T09:52:32+00:00 Grudzień 22nd, 2012|Aktualności|
Napisz do Nas!